Kommer ha snedtak i vårt badrum, och det kommer ånga en del från dusch och kar.
Har köpt LIP VS20 för övriga golv och väggar, men tror ni man kan ha det på snedtaket direkt på gipset, innan jag har på våtrumsfärg?
 
Nej, använd produkten som avsett antar att det är en ångspärr i VRfärgserien.

VR-färg ska klara ånga. Du spacklar(våtrumsspackel) ju upp & snyggar till taket som brukligt, sen på med ångspärr , VRtäck och måla ett överlapp ner på väggen typ 10cm. Sen äre bara att måla på väggarna med tätskikt enligt anvisningarna.
 
v-g skrev:
Nej, använd produkten som avsett antar att det är en ångspärr i VRfärgserien.

VR-färg ska klara ånga. Du spacklar(våtrumsspackel) ju upp & snyggar till taket som brukligt, sen på med ångspärr , VRtäck och måla ett överlapp ner på väggen typ 10cm. Sen äre bara att måla på väggarna med tätskikt enligt anvisningarna.
Ok, men VS20 är ju en ångspärr, inte tätskikt. Du menar att man ska köra ångspärr och våtrumsfärg som är i samma serie, från samma leverantör eller?
Känner inte till VR..?
 
T
gluecifer skrev:
Känner inte till VR..?
Våtrum......
 
Det jag menar är att du ska använda den ångspärr som är avsedd för den våtrumstäck du avser använda.

Själv skulle jag också hellre använda LIPs ångspärr då den är 100 gånger bättre än iaf beckers sega sörja. Men tyvärr så vet man ju inte om det kommer fungera och inga som helst garantier eller nåt fungerar eller finns då man frångått allt vad rekommendationer heter.

Ursäkta att jag var otydlig tidigare.
 
Ingen fara! Tack för att du ändå förtydligade. Jag tar nog och kontaktar LIP och ser vad dom säger.
 
Om du ska måla så ska du använda den "våtumsgrund/ångspärr/våtrumslim" eller vad det nu kallas hos den färgleverantör just du valt ihop med täckfärgen från samma system. Detta klägg brukar också användas för att limma upp våtrumsväven med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.