He! Vet ej om någon studerat A-hus sk ränterabatt på deras hemsida? eller har synpunkter på A-hus kvalité?

I den tidigare versionen av ränterabatten på deras hemsida så fanns det inga villkor som stipulerade när avtalet skulle vara undertecknat. Efter att jag som redan tecknat avtal meddelat dem mitt önskemål om att nyttja denna rabatt har de nu sedan i fredags förra veckan lagt in en ny punkt om när avtalet skall vara tecknat.

Jag blev hänvisad till en försäjningchef därnere vid namnet Peter Adsell som sa att jag måste begripa att det bara gällde nytecknade avtal. Jag sa då att det är fullt möjligt att det så de avsett erbjudandet, men att det inte står så, och jag meddelat dem att jag ville ha detta erbjudande.

Efter en lång diskussion där jag också nämnde att deras kvalitétskontroll har en hel del att önska och att i pricip alla Elitfönster och dörrar varit skadade så att det skall komma en från Elitfönster och "fixa" de nya fönstren samt att det finns ett stort antal andra saker som inte varit rätt, så var välkommen att gå vidare med frågan (rättsprocess).

Vad har ni för erfarenheter av A-hus?
 
Mina erfarenheter av A-hus är mycket bra. Vi har precis blivit klara med vårat Basic 5 i och Göteborgskontoret som skött hela processen har varit mycket bra att ha att göra med. Entreprenörerna har gjort ett mycket bra jobb, särskilt snickarfirman och entreprenören för markarbetena som varit outstanding. Slutbesiktning med 0 anmärkningar, visserligen ett målningsförberett hus och lite småfix som skall göras av A-hus men gör de bara det sista utan att man behöver tjata för mycket så kan jag inte annat än rekommendera dem.
Jag vet att det finns dem med rakt motsatta erfarenheter av A-hus så visst skiljer det mycket beroende på vilken säljare, byggledare och entreprenörer man får. Men som sagt vi är nöjda, A-hus har varit flexibla (bla har vi lagt golv själva, köpt in eget kakel, köpt egna vitvaror) och vi har fått mycket hus för pengarna (vilket förövrigt är Smålandsvillans slogan).
 
Vi har också bra erfarenheter av A-hus. Vi byggde Edsviken och så till att få bort stolparna i kök och hall. Vi fick ersätta limträbalkarna med stålbalk men det var det värt. Vi hade en bra säljare på ett stockholmskontor som var bra och insatt i det mesta så vi är nöjda med dom.:)
 
Om man skall få någon form av rabatt så måste detta naturligtvis anges i avtalet för att köparen skall kunna göra detta gällande.
Rabatten är naturligtvis till för att "locka" till avtal och därför är det ganska självklart att den som redan tecknat avtal inte kan erhålla rabatten.
Känns naturligtvis kymigt att veta att om jag skrivit avtalet en vecka, kanske en dag, senare så hade jag fått rabatten. Men så hård är verkligheten... Tyvärr.
 
carlssoni skrev:
Om man skall få någon form av rabatt så måste detta naturligtvis anges i avtalet för att köparen skall kunna göra detta gällande.
Rabatten är naturligtvis till för att "locka" till avtal och därför är det ganska självklart att den som redan tecknat avtal inte kan erhålla rabatten.
Känns naturligtvis kymigt att veta att om jag skrivit avtalet en vecka, kanske en dag, senare så hade jag fått rabatten. Men så hård är verkligheten... Tyvärr.
Tyvärr måste jag säga samma sak som Carlssoni! Detta gäller alla branscher! Det är precis samma sak som när du köper en diskmaskin eller en tröja till ordinariepris och några veckor senare är det 30% rabatt på grejerna... Det gäller då inte de som tidigare köpt dessa varor. Har faktiskt aldrig hört talas om ett erbjudande som gäller retroaktivt!
 
Edsviken skrev:
Vad har ni för erfarenheter av A-hus?
Både ris och ros.
Med fel entreprenörer så blev husen katastrofala och A-hus var inte speciellt intresserade att rätta till felaktigheter.
Med rätt entreprenörer så har de lyckats med några. Dock mer tackvare en serviceinriktad entreprenör än stöttning från A-hus organisation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.