Lägger upp några bilder på vårt pågående bygge. Jag (vi) har ritat det själv och det är byggt i lösvirke för egen kraft. :)

Lite info om bygget:

Tomtyta: 4600 kvm
Byggyta: 113 kvm (gjuten platta)
Bo/Biyta: ca 210 kvm
Byggstart: 2007

Garage: 6,5 x 12 m Byggstart Maj 2008
 
  • DSC00284_liten.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00290_liten.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00294_liten.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Här kommer två till. På framsidan har vi byggt till en kupa, men jag har ännu inte fått med den på någon bild... Annars hade det nog sett lite kalt ut..
 
  • DSC00300_liten.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00296_liten.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Just nu håller jag på med spångolv på övervåningen.
 
  • DSC00303_liten.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
En bild på kupan. :)
 
  • Kupa.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite nya bilder
 
  • 20081019_liten.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20081013_liten.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20080921_liten.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En till inifrån..
 
  • 20080921(004)_liten.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kul o se! De jag undrar över är hur ni har ork att lägga plasten direkt på isoleringen i tak? Vi betedde oss säkert helt dumt, men hade ett rent H*lvete att hålla isoleringen på plats samtidigt som man skulle skjuta fast plasten. Så vi vände på de och glesa först, la i isolering och plasta utanpå.

Bra jobbat! Vill oxå bygga mitt hus nån gång! Håller ju på med ett stort garage för tillfället...
http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/3777-tegheims-projekt-hobbybilsgarage-100kvm.html
 
Tegheim skrev:
Kul o se! De jag undrar över är hur ni har ork att lägga plasten direkt på isoleringen i tak? Vi betedde oss säkert helt dumt, men hade ett rent H*lvete att hålla isoleringen på plats samtidigt som man skulle skjuta fast plasten. Så vi vände på de och glesa först, la i isolering och plasta utanpå.

Bra jobbat! Vill oxå bygga mitt hus nån gång! Håller ju på med ett stort garage för tillfället...
[länk]
På taket plastade vi en bit, kastade upp isolering och plastade en bit igen. det var inga större problem. Det tråkiga är att man får placera ut en del av isoleringen i efterhand eftersom plasten inte håller för alla lager... Samma princip på snedtak. Plast, isolera, gles, plast, isolera, gles :)
 
Då kändes min metod smidigare :) Glesa hela taket, lägga i isoleringen mellan glesen, enkelt att putta i, enkelt att justera, sen bara rulla ut plasten så långt man orkar hålla och skjuta fast :D
 
Tegheim skrev:
Då kändes min metod smidigare :) Glesa hela taket, lägga i isoleringen mellan glesen, enkelt att putta i, enkelt att justera, sen bara rulla ut plasten så långt man orkar hålla och skjuta fast :D
Sen kommer nästa bekymmer.. Var ska du dra elen? :) Jag vill inte ha 70elva hål i plasten för att kunna dra flexrör.. Nu kan jag sick-sacka mellan gles..
 
Jag plastade och glesade överallt. Sedan hyrde jag en maskin och sprutade ut lösull genom att ta ett hål i plasten uppe vid nocken mellan varje takås. Klart smidigt!
 
Fan vad snyggt!! Grymt avis:)
 
wintermania skrev:
Jag plastade och glesade överallt. Sedan hyrde jag en maskin och sprutade ut lösull genom att ta ett hål i plasten uppe vid nocken mellan varje takås. Klart smidigt!
Jag var inne på att köra lösull, men fick rådet att inte göra det dels för att taklutningen är 38 grader, vilket gör att lösull sjunker ner/ihop med tiden, dels för att den kvarstående plana ytan är för liten..
 
Marypytting skrev:
Fan vad snyggt!! Grymt avis:)
Tack! :)

Vi är nöjda också.. men man blir hemma-blind eftersom man springer där i princip varje dag. Fördelen är att man kan varenda millimeter om huset. Nackdelen är att man stör sig på alla små fel man gjort :p
 
BesserBosse skrev:
Sen kommer nästa bekymmer.. Var ska du dra elen? :) Jag vill inte ha 70elva hål i plasten för att kunna dra flexrör.. Nu kan jag sick-sacka mellan gles..
Jag plastar ju efter jag har dragit elen ;) Hål i plasten för dosorna kan jag leva med :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.