Vad mysigt det ser ut i erat badrum...

Jag har ju tänkt ha ett hörnbadkar..kikade lite på två olika modeller på Pm-hem ett som är 1300*1300cm och ett annat som är 1500*1500cm men det kanske blir lite väl stort när man mest badar ensam o kan tänka mig att man kanske glider ner fast man biland vill halvsitta..svårt o veta..hm..
Bad djupet på dessa är 40cm..vet inte om erat är djupare?

Det är lite trist att dessa hörnbadkar där bara har ett massagemunstycke vid ryggdelen, erat o de andra rektangulära har ju fler förstår inte varför det är så..känns inte som att det ger så mkt massage med ett munstycke bara men vet ju inte.
Känner du att styrkan på massagen i badkaret på strålarna är tillräcklig?
Många pratar ju även om nåt booster system som ska va varma champagne bubblor som kommer från botten på karet o ska va så mysiga..Har erat kar det?
ser ut som nåt sånt på deras badkar iallaf..
Värmaren går den att stänga av om man vill så man kan bada utan den på?
Och belysningen går den att stänga av om man tex bara vill ta ett vanligt bad o ha tända ljus i stället?

Är karet stabilt o stadigt även när man står i det och går in o ur?
Jag läste på deras sida att det var påfyllning via jetsen men att den även var vattenfall..o du skriver att det fylls på via vattenfallet som ett vanligt badkar..undrar om man kan välja då vilket sätt man kan fylla karet på då?
Känns som att det bör ta ganska lång tid att fylla ett hörnbadkar med vattenfall kran..?

Ursäkta alla frågor men vill veta så mkt som möjligt så man blir nöjd med köpet :)
 
Vi köpte ett Neptun Diamant XL. Ett kar som är lite mindre än 150*150 och har ett bra baddjup (ca 50cm). Vi slog till på ett med två pumpar och vi har inte ångrat det en sekund. När vi ändå höll på så byggde vi in badkaret också och ordnade med ett litet trappsteg i samma nivå som badkarsbotten. Vu bifogare en bild från då bygget fortfarande höll på.

IMAGE_046-707425.jpg
 
Det ser ju ut att bli riktigt bra sen när det blir klart!

Jag vill ha ett med en plats bara dock eftrs jag mest badar ensam..

Två pumpar ok..blir det kraftigare massage då el?
50cm bad djup är väl bra 10cm skillnad mot de på pm-hem, men på en del tillverkares hemsidor står ju ett bad djup men sen blir det ett annat grundare effektivt bad djup..så är 50cm effektivt bad djup...

Jag blir snurrig finns verkligen MASSA olika badkar o badkars tillverkare:confused:
 
De två pumparna är för att det är två platser i badkaret, en pump per plats. Det är en fördel när man badar ensam, att man inte behöver ha massagen igång där ingen ändå är.

De 50cm är effektivt bad djup om jag fyller karet till bredden men det gör man sällan. Karet har en höjd av ca 65cm.

Inbyggnaden är klar och det blev jättebra. Jag ska försöka lägga upp en bild under helgen.
 
Hej igen.

De små "jetsen" känns ganska så bra men det är de stora som verkligen känns så har du ett i ryggen så räcker det väl!
Vårt hade tyvärr inte det. Hade hellre tagit det.
Det är inte booster på vårt.

Verkligt baddjup är ca: 40-42cm på vårt o då har jag vatten till axlarna när jag ligger o läser.

Värmaren o lampan kan man bara använda om du startar bubbelfunktionen och värmaren väljer du själv om du vill ha på. Lampan kan man inte stänga av när du bubblar men den är inte stark så värmeljus fungerar fin fint!!
Man kan däremot lyssna på radio eller svara i telefon utan att bubbla.

Vattenfallet tycker jag är som en vanlig kran bara bredare "munstycke", går alltså lika fort som en vanlig kran. Jag kan inte fylla via jetsen.

Hoppas det hjälpte dig lite.
 
Javisst hjälpte det till tack för att du tar dig tid :)
Tänkte ta o åka en sväng till Karlskoga någon dag så man kan se de på plats o provsitta , det är ju en fördel..

Egentligen vet jag inte riktigt vad booster är, nån annan som vet?
Trodde de var vad det i botten på karen kallades, att det kommer små luft bubblor därifrån..el vad är de till för tro
 
Hej jag har hört talas om en firma som säljer exlusiva massagekar som monterings färdiga satser, ungefär som Ikea... topp kvalitet. ca 30% under butiks priser
jag har adressen någon stans, om du är intresserad kan jag leta fram den.
tänkte själv titta närmare på deras system.

/T
 
Är ju som sagt på badkars jakt..Vart o tittar runt lite..Tänkte köpa ett med både luft o vatten massage..Men enligt en del försäljare är luft massage överskattat och bara onödigt och låter..Vad säger ni som har det?
 
Visst låter det mer när man har luften på. Vi kan välja på att använda luftinblandningen eller inte i alla våra strålar utom i botten. Vi har alltid det maxat med luft .. Vi har även luftstrålar från botten och vi tycker att det är jättehärligt ... önskade bara att man kunde justerat flödet på dessa också.
Jag undrar om de säljare du talat med menar bottenstrålarna med luftmassage eller om de menar lufttillförseln i alla strålarna?

Det enda riktigt rätta är nog att testbada .. så att du vet vad du köper. Har du hittat några favoriter ännu?
 
Om det är luft o vatten eller bara vatten tycker jag ger en mycket liten skillnad i ljudstyrka. Den är för mig försumbar.
Har också alltid max med luft på när ja badar. Det ska ju bubbla!! :D
 
Jag var inne på Hornbach och skaffade inspiration till min bostad. Jag skall renovera varenda rum, badrum sist så jag har lite tid på mig att bestämma mig.

Dock såg jag där en badkar i trä, och fick sedan reda på att de även hade Jacuzzi i samma utförande fast runt och betydligt rymmligare (runt 22kkr om jag inte minns fel).

Min fråga är dock hur ett kar (eller Jacuzzi) i rejält lackat trä är att underhålla. Är det ens att rekommendera?
Jag tyckte de var snygga och hade en härlig känsla.
 
  • Badkar.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.