Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Finns det inga lagar som förbjuder forum-troll? :D
 
Personligen undrar jag fortfarande hur elinstallatören gör hemma hos sig själv, fakturerar han verkligen sig själv för det lär ju vara ett måste om eventuella misstag skall täckas upp av hans företags försäkring. Gör han inte det så bryter han ju mot sin egen tolkning av regelverket *S*

Å andra sidan hade det inte förvånat mig det minsta om han faktuerar sig själv *S*

Sen kan man ju "misstänka" att det är just ett troll, fattar bara inte varför de envisas med att leka på elforumet.

/Kent
 
E
nä jag fakturerar inte mig själv
fast jag borde om min installation tände mitt hus och jag kan
ta det via min hemförsäkring jag har talat med förs.bol.
De ersätter nämligen inte vid elfel fastighetsägaren via hemförsäkringen
Fast de säger väl bar så till mig för jag har företag och de vill ha
min försäkring betalt - den också= två inkomster för dem
sen om jag får ut lika mkt om jag tog det via hemförsäkringen det vet bra Ni..:)
 
Elinstallatören skrev:
De ersätter nämligen inte vid elfel fastighetsägaren via hemförsäkringen
Näää... det gör ingen hemförsäkring för en hemförsäkring täcker inte elfel för det är en sk lösöresförsäkring. :rolleyes:

En villa-hem eller villaförsäkring däremot gör det. Villkoret är att installationen skall vara utförd i enlighet med gällande lagar och förordningar. Försäkringsbolaget lär behöva kunna påvisa att så inte är fallet för att kunna krångla med ersättningen.

Något annat?
 
E
de gör väl nedsättningar och kollar sen om de kan gå vidare ?
ellre ersätter de och släpper det sen?
 
GK100 skrev:
PS
Var det du som för någon vecka sedan framträdde i Ring P1 med Täppas i
samma ämne som här?
HAHA jäklar vad synd att jag missade det....
vad sa personen som ringde in? och vad svarade teppas? han brukar ju kunna sätta folk på plats...:D
 
elinstallatören>Nu tar vi saker i tur och ordning...
Om du nu tjatat så himla mycket om försäkringsbolagens krav så borde du väl för tusan i alla fall veta vilken del av försäkringen som skall täcka eventuella fel i den elektriska installationen?

Å andra sidan så varför skulle du ha pejl på det när du har grundläggande fel på allt det andra? *suck*

Och ja, jag håller med pefo m fl, det är tid att stänga denna tråden snart, jag har liksom oerhört svårt att inte totalt idiotförklara en viss person här nu.

Dessutom, om det finns minsta risk att någon som läser dravvlet tror att elinstallatören är det han utger sig för att vara så borde tråden omedelbart stängas. Bättre uppmaning till att pula själv än att riskera att anlita nån som ovan nämnde har jag oerhört svårt att tänka mig.

/Kent
 
Redigerat:
E
tänk att det är ingen som uppmärksammat det här förut
att det räcker med behörighet och knappt det
bara man vet vad man gör.:)
 
Elinstallatören skrev:
de gör väl nedsättningar och kollar sen om de kan gå vidare ?
ellre ersätter de och släpper det sen?
De gör en bedömning om försäkringstagaren har brustit i ansvar enligt de villkor som anges i försäkringsavtalet. Visar det sig att försäkringstagaren på goda grunder har uppfyllt aktsamhetskravet så betalar de ut ersättning minus ev åldersavdrag enligt avtalet. Visar det sig att skadan uppstått pga att du varit där och kopplat i egenskap av näringsidkare så kommer försäkringsbolaget med stor säkerhet att stämma ditt företag. Har du kopplat i egenskap av kompis till försäkringstagaren, utanför din vanliga yrkesutövning, så är det bara att hoppas på att du har en bra ansvarsdel i din hem eller villahemförsäkring. Det för försäkringstagaren viktiga i sammanhanget är dock att du är behörig!
 
Redigerat:
E
ok
då är det bättre och göra det som privatperson och slippa utgífterna.:)
perfekt !!
blir så förvånad at ingen har förstått det här förut bara
då hade vi företagare sparat en massa pengar men
ändå kunnat jobba och fått intäkter...............
 
Hmm, det finns troligen en viss risk i att någon kopplar såsom denne läser föreskrifterna, då förstår jag mycket väl att man tror att ansvarsförsäkringen är ett absolut måste. Tyvärr lär inte denna ansvarsförsäkring täcka det om det visar sig att försäkringstagaren inte kan ta till sig skriven text.

Kort sagt, hur tusan skall man kunna lita på en sk behörig som lyckas misstolka saker som är så grundläggande? Vad säger att denne inte även misstolkat saker som samförläggning, dimensionering etc?

Behörigheten räcker inte, gör man avsteg ifrån praxis måste man även kunna förklara varför man gjort så och med all respekt (om nån sån finns kvar nu) så är jag rätt säker på att någon viss här inte har minsta möjlighet att förklara sådant för någon.

/Kent som är trött på att vara snäll
 
elinstallatören>Det där med skattemyndigheten missade du nog?
Det var liksom ett lite väl korkat svar t o m från dig?

/Kent
 
Elinstallatören skrev:
ok
då är det bättre och göra det som privatperson och slippa utgífterna.:)
perfekt !!
blir så förvånad at ingen har förstått det här förut bara
då hade vi företagare sparat en massa pengar men
ändå kunnat jobba och fått intäkter...............
Trög som en torr kork i en flaska dåligt vin! :rolleyes:

Missade du att ansvarsförsäkringen i hemförsäkringen inte gäller dej som näringsidkare?
Hur jä....la taskig är din läsförståelse egentligen!? :eek:
 
Det här börjar nästan bli kul, finn fem fel ungefär...

/Kent
 
Elinstallatören skrev:
ok
då är det bättre och göra det som privatperson och slippa utgífterna.:)
perfekt !!
blir så förvånad at ingen har förstått det här förut bara
då hade vi företagare sparat en massa pengar men
ändå kunnat jobba och fått intäkter...............
Som privatperson får du inte samma rabatter som en företagare (oftast), utgifter lär du få ändå.. försäkring behöver du iaf.. om du ska koppla i större utsträckning.. privat eller som företagare..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.