Bomber och granater!
Skulle installera en värmepump idag i vårt rätt så nyköpta hus.
Enligt besiktningsprotokollet skulle det vara hålstensbetång var trä,betong och STEN!!!
Köpte en hålsåg idag på Bauhaus Craftomat HM/CT 65mm men ville inte riktigt gå igenom stenen.
Har både en blå Bosch Slagborrmaskin 20-2 och en kraftig Hitachi borrhammare,båda är givetvis inställda på borrning.
Någon som kan ge mig något tips,annan hålsåg etc.
Mycket tacksam för snabb hjälp
 
Redigerat:
Hiltis lilla kärnborr med stativ och du e klar på ett nafs.
 
Har du lust att länka till de sakerna?
 
Besök närmsta uthyrningsfirma. Inga prylar man köper för att använda till ett hål.
 
Vill ju helst bli klar i helgen,och det finns väl ingen hyrfilrma som har öppet?
Har Bauhaus,Beijer uthyrning?
 
Thiasvovve skrev:
Vill ju helst bli klar i helgen,och det finns väl ingen hyrfilrma som har öppet?
Har Bauhaus,Beijer uthyrning?

Tyvärr inte. Bara att bita ihop och sticka till Kramo eller liknande på måndag och hyra.

//Rob
 
Robster skrev:
Tyvärr inte. Bara att bita ihop och sticka till Kramo eller liknande på måndag och hyra.

//Rob

Har för mig att Bauhaus har uthyrnigng... vet inte om det var i Göteborg eller Uddevalla.
Värt att kolla upp där du bor.
 
Bauhaus i Västerås har iaf uthyrning, men hur välsorterade dom är vet jag inte.
 
Maskin: http://www.hilti.se/data/images/prodlarge/li01468.jpg

Borrkrona: http://www.hilti.se/data/images/prodlarge/de01225.jpg Finns dock bara som 67mm, men jag tror inte 2 mm stör så mycket.

Stativet fann jag ingen bild på, går att borra utan, MEN det är ett rent helvete går aldrig rakt och risken finns att du klämmer borret om du går snett.

Jag hyr den altid på Cramo.

Tänk på att du måste ha en trädgårdsslang med vanlig gardena koppling till den för kylningen.

Även en bra at ha sak är en damsugare som kan ta upp allt vatten så att du slipper stora pölar överallt.
 
tack så mycket för alla svar.
Skall göra ett sista försök idag,tror det bara är en rätt liten sten.
Glömde säga att väggen är 40cm djup...
Blir väl annars att åka till Cramo imon...
 
Redigerat:
Låter lite märkligt att det skulle vara sten OCH betong i en vägg påreglad med trä..
Säker på att det inte bara är betong?


Eller tja, nu är det ju kväll så du kanske är färdig/har gett upp, hur gick det? :)
 
Det är från insidan trä,sen betong,och i betongen har de lagt sten,tydligen vanligt förr (huset är från 1929)sen tegel..Efter mycket slitande med att borra små hål,knacka med spett och slägga hålsåg,större borr så har jag fått till det...
Hade det inte varit sten i betongen så hade det gått hur snabbt som helst...:O(
Envis som en åsna kanske.. :O)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.