Är det någon som har köpt Elverktyg på K-rauta märke "Best tools", specifikt då kap/gersåg modell större. Vad har ni att ge dom för betyg? Vad har Ni för erfarenheter?

/ Thomas
 
Jag köpte en Best tool kap&gersåg i somras (dock köpte jag min på Ö&B), jag köpte den större modellen med 255mm klinga och laser. Intrycket är väl sisådär, den går naturligtvis inte upp mot proffsmaskinerna, men den funkar ganska hyffsat. Slide-funktionen går lite trögt och ryckigt (kan vara bara mitt ex).
Lasern är totalt värdelös, så ljussvag att den överhuvudtaget inte syns utomhus,  men även inomhus så är den besvärande ljussvag. Nu när jag ska använda den mera inomhus så får vi se om jag orkar försöka rikta in den så den stämmer mot klingan.
På min så räckte inte hålen till när jag skulle justera in anslaget för att bli 90 grader, men efter lite filande så gick det. Jag har inte kollat övriga vinklar nåt speciellt, har nästan bara sågat 90 grader med den och inget finlir än.
Sen för den ett jäkla oväsen jämfört med proffsmaskiner, men det gäller väl nästan alla billiga maskiner...
Sammantaget så tycker jag att den är relativt prisvärd om man kan acceptera att man får lägga lite extra tid på att justera vinklarna när det är noga (typ lister och sånt).

/Andreas
 
Köpte modellen över den med laser (kommer ej ihåg modellen) den finns inte på ÖB men på K-rauta...

1800watts motor till klingan...

Tycker kvaliteten är helt ok.. Mycket stark osv..

Ja den låter som fan..

Har använt en Dewallt förut och denna är lika bra....

Mycket nöjd med mitt köp..
 
Ok Tack för era inlägg Andreas och flottleden...

Jag får väl införskaffa en och pröva den verkar ju inte helt off i varje fall.

/ Thomas
 
Hade samma som ejwbegysv, 1800w med 254mm klinga. Min överlevde relativt oöm behandling i drygt ett år. Det första som gick sönder var förlängningen av bordet, den del där klingan löper när man slajdar. Sen när brytaren hakade upp sig och vägrade bryta strömmen åberopade jag 2-årsgarantin. Jag skulle få en ny men valde att byta upp mig till en Bosch GCM 10s och pröjsa den på ett par år istället.

Egentligen var väl inte maskinen direkt dålig men man märker ju liiite ;) skillnad om man säger så, framför allt på resultatet.

Zephir
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.