... och då ska man hitta ett som går på 12 volt då? Finns det? Eftersom jag själv inte är särdeles kunnig i elektronik, kommer jag inte att kunna "bygga om" befintliga system.
 
Jag tror att de flesta larm går på runt 12 volt. Det ingår till 95 % en nätadapter från 230 Volt AC till 12 Volt DC i larmpaketen. Kolla Kjell & Co, Clas O osv. så är jag övertygad om att du hittar en lösning som passar dig. Lycka till!
 
Såg att Villaägarna nu säljer en GSM-kamera som påminner om Nokias, just nu extrapris 1.999kr + frakt, kan kanske vara ett alternativ.
 
Tack för tipset, den är intressant.
 
Bygger på Gotland och är inte vän med lokalbefolkningen än så jag har köpt en GSM-enhet på Kjell & Co som larmar om temperaturen sjunker under 5C. Det går även att fråga den via SMS om aktuell temperatur samt att slå till/av 220V spänning t.ex. till ett element. För den händige går det att bygga ut med larmgivare och fler enheter.

Enheten kostar 1295 kr och täcker mina behov som främst är att ha koll på att inget fryser sönder. I ett krisläge kan man väl ringa grannarna, men att be dom regelbundet titta till huset vill jag inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.