Jag behöver tips på bra ljudisolerande ytterdörr slät, till lägenhet
 
Antar att du äger huset då om du själv ska byta ytterdörr till lägenheten?
Har tyvärr inga tipps på dörr dock...
Dom flesta nya ytterdörrar borde ju vara hyffsat isolerade jämnfört me gammla pappdörrar :)
 
En säkerhetsdörr kanske?
Dyr men ljudisolerad mm
 
Äger inte huset men lägenheten..ja har tittat lite på säkerhets dörrar..men vad ska DB ligga på för en riktigt bra ljudisolerad dörr läst om 44db finns ännu bättre?
 
Vill du ha en tyst dörr så är det en säkerhetsdörr som gäller. Den är också brandtätad. Det blir riktigt tyst och skönt....
 
44 Db värde är mycket bra, som exempel kan jag nämna att Elite orginalfönster har 31-32 db ljudreducering och dom betraktas som tysta.
En ökning av 3 db är en fördubbling av ljudet, så 44 db är 3-4 ggr tystare en ett Elite orginalfönster som några vänner har monterat vid en järnväg med tillfredställande resultat.

MvH jawen
 
Låter ju toppen!vill ha tyst..

men frågan är om jag uppnär tillfredställande resultat av att byta dörren..?den som sitter nu har suttit sen 70-talet o är värdelös...men två rum ligger vägg i vägg med trapp uppgången så ljudet kanske kommer genom betongväggarna trots byte av ytterdörr??
vad säger ni?
 
Nuvarande dörr har 30Db blir det stor skillnad om jag byter till en dörr med 40Db??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.