Jeg har installeret en Munters Homedry i min krypkælder. Den har nu stået der i ca. 4 mdr. Krypgrunden er delt op i 4 "rum". Problemet er imidlertid at der er stor forskel på luftfugtigheden i krypgrunden. Der hvor Affukteren står ligger luftfugtigheden på ca. 60% og længst væk fra affukteren ligger luftfugtigheden på 80-84%.
Ifølge Munters burde det ikke være noget problem idet affukteren burde fordele den tørre luft rundt i hele krypgrunden.
Jeg har selv monteret affukteren og monteret den med 5 meter spirorör og lukket alle ventilationshuller i krypgrunden.
Spørgsmålet er nu om løsningen er at sætte en almindelig affukter ned i krypgrunden i modsatte ende af krypgrunden , eller hvad?
 
Det borde väl räcka att skapa bättre rotation på luften i krypgrunden. Jag har tre rum i grunden här och det finns ett par hål i muren så man kan krypa mellan rummen. Jag har satt upp draperier av byggplast i ett par av hålen, så att man fortfarande kan lyfta undan draperiet och krypa igenom men luften däremot borde strömma moturs i grunden. I avfuktaren jag har finns det en rejäl fläkt.

Du kanske ska spärra av kryphålen i muren med plast och sätta dit en vanlig kanalfläkt på en bra plats i motsatta ändan av grunden för att hjälpa upp luftströmmen?

En extra avfuktare kanske löser problemet men den drar ju mer ström än en fläkt.
 
Tak svartöra. Det er da noget jeg vil efterprøve. Det ser ud til at din krypgrund ligner min. Med kanalfläkt mener du så en alm fläkt som dem man bruger på sommeren til at stå på bordet?
 
Ingen som vet???
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.