Vi har just flyttat till ett hus med 2 glas fönster.
och nu när det börjar bli lite kallare så immar det på fönstren har satt såna där fönster
remsor i hopp om att det skulle hjälpa men det gjorde det inte, vad ska jag göra för att slippa det?
 
Öka ventilationen.
 
Var på fönstren immar det? Utanpå, innanpå eller mellan rutorna?
 
Som sagt, var är imman? Ganska väsentligt för vilken åtgärd som gäller.
 
Hoppas det går bra att man kapar tråden lite!
Jag har oxå lite bryderier över detta med imma. Vi har ett inglasat oisolerat uterum som just nu är helt igenimmat. Rummet är rätt så rejält tätt, men det finns ändå tillräckligt med hål för o få till luftgenomströmning. Det finns även lite friskluftsventiler från källaren som kommer ut i detta rummet.

Vad kan vara anledningen till imman o vad kan man göra åt det?
 
imman sitter längst ner på fönstret på insidan av huset och sprider sig upp mot halva fönstret ungefär, vi har ett hus med självdrag ..
 
dum fråga kanske men, hur ska jag öka ventilationen i huset? :)
 
Som det ett flertal gånger skrivits här i forumet:
Tilluftsventiler i alla sovrum och i vardagsrum, frånluftsventiler i kök, bad, toalett, tvättrum.
Det är väl troligt att huset tidigare varit uppvärmt med en oljepanna som nu är ersatt med något annat som inte värmer upp eran skorsten. Därmed har en stor del av självdraget i frånluftsventilationen försvunnit. Är det så bör ni kanske förbättra den med en frånluftsfläkt. Men börja med tilluftsventiler, för kommer det inte in någon luft så kan den fuktiga innomhusluften inte ventileras bort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.