Är det INGEN som har någon erfarenhet av Anebyhus?
Funderar på att låta dem bygga vårt hus då det är dom sojm har tomten vi har gått och väntat på... ???
 
Vänta ut dem! De kan ju inte ha tomten mer än en viss tid. Boka sedan tomten själv och välj vilken husleverentör du vill!

Vi tittade lite på Anebyhus och de har flera trevliga modeller.
 
jag har byggt med anebyhus, med säljaren i tullinge. se till att du är helt nöjd med ritningar och tillval innan du skriver på köpkontraktet för därefter ser du inte av säljaren. annars kan jag rekommendera dem det har funkat relativt bra.
 
K
isakwilma skrev:
Är det INGEN som har någon erfarenhet av Anebyhus?
Funderar på att låta dem bygga vårt hus då det är dom sojm har tomten vi har gått och väntat på... ???
Det
är en hel del här som byggt Anebyhus, bl.a jag, och jag är nöjd med mitt, det har funkat bra, bra företag, hade en jättebra säljare. Att ingen svarar beror nog på att frågan har ställts många gånger och svaren finns redan om du gör en sökning i forumet på Anebyhus.
 
Känner en byggare som inte vill bygga deras hus...
 
Hej Sisse!

Vet du varför han inte vill bygga deras hus?
 
Vi har byggt Aneby, hade slutbesiktning i fredags :)
 
Han tycker kvalite´n är för dålig. Vill in stå för den sortens bygge.
 
Har funderingar på att bygga med Anebyhus oxå, har tittat på modellen Nockvägen.

Hur ligger dom till prismässigt?

 
Det låter ändå helt ok, även om du tyvärr haft en del strul, vilket tyvärr verkar vara mer regel än undantag - tyvärr...
Jag hade kontakt med dem igår, säljaren lät väl inte helt engagerad. Han var inte direkt entusiastisk när jag sa att vi har en egen ritning som vi helst vill bygga efter.
Den prisuppgift jag fick som exempel var ett nyckelfärdigt hus enligt deras skiss och det låg väldigt högt i pris jämfört med andra husleverantörer.
Nu till nästa fråga: Var har du byggt och vad kostade det?
 
Andben!
Var bygger du? Vi har fått en del leveranser till vårat hus som inte var vårt och tvärtom... :)
 
Din bild på vindskivan som är sne kunde lika bra vara min vindskiva, ser lika dan ut.

-Vi fick fel pardörrar till matsalen
-Fel bardiskskiva
-Trasigt torkskåp
-Trasig värmepump
-Defekt parkettgolv

Dock fick vi alldelses för många lockpanelbrädor.. :)
 
Helt otroligt, vår IVT var också transportskadad. Hela kompresorn rasde ur när dom tog bort embalaget.
Torskåpet såg ut som om det vart med om 3:e världskriget.
 
Hehe, det där var väl inget. Då skulle ni se MIN vindskiva.

Jag orkar inte lista allt som blivit fel utan konstaterar torrt att lösvirke blir nästa modell. Alla husföretag är skojare...

/Fred

Jonas75 skrev:
Din bild på vindskivan som är sne kunde lika bra vara min vindskiva, ser lika dan ut.

-Vi fick fel pardörrar till matsalen
-Fel bardiskskiva
-Trasigt torkskåp
-Trasig värmepump
-Defekt parkettgolv

Dock fick vi alldelses för många lockpanelbrädor.. :)
>:( >:( ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.