Jag har någongång, någonstans, sett vita hängare/förvaringsgrejer som är som en gipsavgjutning av en kupad hand i naturlig storlek (finns också med två händer ihop, tror jag) att sätta upp i väggen. För att lägga t.ex. nycklar eller smycken på (alltså i handflatan). Någon som vet vad de heter? Har googlat mig galen, men inte lyckats hitta dem... Fick för mig att det var en holländsk designer som gjort dem, men jag är inte alls säker.
 
:eek: Dom va häftiga! :)
 
EN45 skrev:
såna här kanske?

[länk]
Fifan, har googlat i typ tre timmar... precis en sån! Jag älskar dig! Tack!
 
snabbdisk skrev:
Fifan, har googlat i typ tre timmar... precis en sån! Jag älskar dig! Tack!
Hahaha Tack! Bra början på min fredag.
 
Nån som vet om dessa hand-krokar finns att köpa i någon svensk butik? Nätbutik eller fysisk sådan?
Har letat på nätet men bara hittat USA-baserade shopar och då blir det så krångligt.
 
Njamen, inte tror jag det är så krångligt att köpa från t.ex. Elsewares.
De skeppar ju internationellt och man kan petala med kreditkort.
Det är klart det blir krångligare om nåt strular, men att köpa från USA i sig är inte krångligare än från svensk postorder egentligen.
Jag har handlat mycket från US på internet och det har, ta i trä, aldrig varit nåt problem.
 
På hemsidorna står att man måste räkna på tull-avgifter osv. Och att de inte tar ansvar för sådant utan att man måste sköta det självv. Vad är det som gäller där då? Eller behöver man inte bry sig om sådant?
 
Det där sköts helt av våra kära myndigheter. OM paketet "fastnar" i tullen så påförs och tull, moms och Postens avgifter .
Sen när du hämtar paketet på Posten får du lösa ut det genom att betala avgifterna.
Avsändaren skriver en deklaration som fästs på paketet där värdet ska stå, samt en kort beskrivning av varan.

Ibland får man tulla försändelserna och ibland inte. De gånger jag skickat efter små saker som går som brev har jag inte behövt tulla, men däremot när det varit paket.

Därför är det bra om man har nån i USA som kan skicka som gåva!
Eller om man lyckas hitta samma grejor inom EU förstås.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.