Hej!

Vi har i dagarna äntligen fått en tomt i Östra Vimpeltorpet, även kallad Ljusstaden, här i Kalmar. Känns jättekul och spännande att se en ny stadsdel växa fram!

Ska ni också bygga? Hör av er här!

/Friheten 3
 
Hej!

Vi bygger längst bort på Bönmjölet 12 och även vi har en blogg med info. om vårt bygge. Så vitt jag vet är endast en tomt ledig så jag kan inget annat än att erkänna att man är lite smått nyfiken vilka alla är.

Emma
Har åkt förbi Ert hus, ser mycket trevligt ut. Ett stort grattis! När beräknar ni flytta in?

Rolemodel
Grattis till tomten! Vilket hus har ni tänkt bygga?

//Mvh M
 
Hej!

Oj vad ni kommit långt med era hus! Vi kommer inte börja bygga förrän till våren, Smålandsvillan vi också. Vi kommer att nöja oss med undervåningen så länge, vi är bara tre och minstingen är bara sju månader. När hon blir större kommer vi bygga på övervåningen.

Kul att se era bloggar!

/C
 
Hej!
Vi skall också bygga i östra vimpeltorpet men har inte kommit igång än. Har fått bygglov så vi hoppas starta bygget snart.

/Friheten 1
 
Hej!
Vi bygger också i området. Markarbetena för grunden påbörjas idag, så nu talar vi snart om dagar tills huset kommer.
/Peter
 
Hej igen!

Nu ska vi till Smålandsvillan och lägga slutbeställning. Ska bli himla skönt att få den inlämnad. Det har varit tusen val att göra och det har blivit många grubblande kvällar för mig och min fru. Men nu vet vi allt från vilket golv, till vilken tapet i klädkammaren. Skönt!

Himlavis: Vi kommer bli grannar med ett hus emellan bara! Vad bygger ni?

Acerman: Ligger Rismjölet vid Myresjöhusen? Vad blir det för hus?

/C
 
Hej!
Vad roligt Rolemodel att ni blivit klara med alla valen. Spännande att få se det färdiga huset sedan. Vilken husmodell bygger ni?

Ha det toppen! När kommer huset förresten?

/Emma
 
Kul!
Vi har de flesta valen kvar, och längtar lite tills de är gjorda. Vi bygger ett lösvirkeshus. Det är 1 och 3/4 plan. Och sen en utbyggnad på baksidan....När blir ert hus klart?

Hupp
 
Japp, Rolemodel. Vår tomt ligger precis bredvid myresjöhusen. Vi bygger Eksjöhus, så det tar ju ett tag innan det är inflyttningsklart även om det redan nu står ett hus på tomten. :)
/P
 
Hej alla i Ljusstaden!

Nu väntar vi på bygglov och en bekräftelse på vår beställning. Vi har redan hunnit ändra oss på en punkt i beställningen, golvet. Vi velade länge innan vi först valde standardgolv, men valde nu att uppgradera till ett tjockare lite mer gediget trägolv. Nu är det ganske länge tills det händer något med vårt hus, vi ska inte flytta in förrän i mars/april. Huset kommer att levereras i slutet av februari, gunden läggs antagligen några veckor innan det.

Emma: Vi följer din blogg och har sett er i tidningen. Trivs ni bra? Vi bygger också SMV Villa Kalmar.

Ha det bra!
/Christian
 
Hej alla!

Vi ska bygga nästa år på Raine Navins gata, korgen 6. Vi hade först tomt på picnicken men fick ett erbjudande som vi inte kunde motså:) Vi ska bygga Myresjöhus och vi håller på att rita kök just nu innan det är dags för bygglov. Vi är bara i startgroparna så att säga. Roligt att läsa att alla ni andra har kommit en lång bit på väg!

Ha det bra!
 
Hej!

Nu har vi fått bygglov så nu kör det igång på allvar för oss! På måndag ska vi ut till tomten för möte med grundläggarna och på torsdag är det byggsamråd på kommunen. Hoppas allt går bra för nu börjar allt nerverna komma. Hur går det för er andra?

/Christian och Emmelie
 
Hej!
Har någon här begärt offert från Telia? Vore intressant att höra vad ni fått för kostnadsförslag på inkoppling av fiber till huset.
Antar att jag är bland de första i mitt kvartet vilket säkert påverkar kostnaden. Offerten hamnade på 15000kr.
/P
 
Hej P!

Vi begärde offert för ett par dagar sedan, men den har inte kommit än. Hur länge dröjde din? Telia trodde ca två veckor innan vi hade offerten. Pris trodde han ca 7000 kr, men då skjöt han säkert från höften. Vi får se. Det blir nog fin fart i bredbandet med fiber.
/C
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.