Vi har laminat i köket nu,,en ren budget renovering då köket är gammalt i sig och vi håller på att bygga nytt hus så därför blev det laminat som liknar klinkers.
Lägg INTE in laminat i ett kök utan golvvärme det är SVINKALLT!! dessutom har det blivit skadat på ett ställe så kommer det fukt där så kommer det såklart svälla och bli ruskigt fult.
Klinkers är ju mer tåligt och det kommer vi ha i nya huset MEN med golvvärme, Det är ett krav om man ska lägga klinkers.
Så i ert fall röstar jag på antingn plastmatta som liknar klinkers finns massor av snygga alternativ eller helt enkelt parkett eller det senaster linoleum.
 
Vi har klinker i produktionsdelen av köket och ek-parkett i konsumtionsdelen. En lösning som funkar väldigt bra för oss. Eftersom vi har golvvärme känns aldrig klinkret kallt, tvärt om är det jättemysigt att stå på när man är kall om fötterna.
 
Nu har jag varit runt och kollat på både Alloc Commercial Stone och Marmoleum.

Jag måste säga att Alloc var ett riktigt snyggt golv, och hela stommen tyder på att det är ett rejält golv, men efter att ha varit och tittat på Marmoleum så har jag nästan fastnat 100% för det, ska bara övertyga frugan om det också :)

Klinker går bort precis som ni säger att det känns inte värt att lägga klinker utan golvvärme. När det gäller fighten laminat mot Marmoleum tror jag Marmoleum vinner fighten ganska lätt med tanke på att de flesta inkl. Forbo själv påstår att golvet känns varmare. Att man kan mixa designen som lite man vill är ju inte så dumt heller.

Sedan är frågan om slitstyrka. Är det någon som har Marmoleum vid sin huvudentré och kan berätta hur det tål vardagligt slit? Iofs skulle man faktiskt kunna lägga riktig klinker på de 3-4 kvm det gäller, där springer man ju inte ändå mer än när man ska in och ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.