Tänkte bara tipsa lite, var iväg på bauhaus idag och köpte en ny PSR 14.4 Li-2 för 879:-. Det måste väl vara ett hyfsat köp.

OBS! Om ni ska få samma pris kräver det att ni tar med er Bejiers reklamblad (går att hitta på webben) och utnyttjar Bauhaus prisgaranti = 400kr tillbaka!
 
K
såg just att Bauhaus erbjöd 12% billigare än konkurrenten som en del av prisgarantin. glöm mitt förra inlägg..
 
Det är fortfarande 800 för mycket!
 
TrollMann skrev:
Det är fortfarande 800 för mycket!
Nu är du allt lite negativ.

Säkert en helt ok maskin för 75 procent av Sveriges gör-det-självare. Men ok då, ett batteri och 3-timmarsladdare så lär man ju stå där med en tom maskin rätt ofta. :rolleyes:
 
Jag tycker att den funkar bra. Har haft min i 1år typ och den funkar bra när man ska skruva. Borrning är inget att rekomendera då den drar slut på batteriet väldans fort då.
Kanske skulle säga att den enbart användts i hobby bruk. Men både skruvat trägolv och gips med den. Fast man kanske skulle vilja ha 1 extra batteri trots att det går att underhållsladda.
 
Redigerat:
Det intressanta när man pratar om hur bra den är är väl framför allt om det finns en bättre maskin i samma prisklass. Att säga att ett verktyg för 800kr är dåligt för att det finns ett bättre för 2500kr är ju inte riktigt relevant.

Finns det en mycket bättre i samma prisklass eller billigare?
 
hejsansvejsan skrev:
Det intressanta när man pratar om hur bra den är är väl framför allt om det finns en bättre maskin i samma prisklass. Att säga att ett verktyg för 800kr är dåligt för att det finns ett bättre för 2500kr är ju inte riktigt relevant.

Finns det en mycket bättre i samma prisklass eller billigare?
Vilken billig klasse dragar 18v är bättre än den maskinen. Jag har ägt just en sådan med ett batteri och det går verkligen inte. 3-4h laddare till lijon är ju ett skämt. Dock så kan den vara prisvärd med 2 batterier. Men tänk då på ifall du borrar så kan du tömma ett batteri på under 10 minuter, och 2 på under 20.... då får du ändå vänta 3h innan du kan fortsätta borra...
 
Ingen dålig maskin. Av nån anledning så fanns det en sådan när vi byggde ett stall och vi använde i princip tre olika skruvar, alla med olika bits. Tycker inte om att hålla på med att byta bits och borr hela tiden så den fick komma till användning. Den skötte sig utan att knota.

Dock är jag lite tveksam till att köpa en maskin med bara ett batteri samt så dålig laddtid om man skall använda den till lite större projekt.

Vad gäller li-ion batteri så tror jag att det har gått lite troll i detta. Alla skall ha det och visst det är ypperligt men det kostar om man vill ha kvalite. För en lite mer avancerad hemanvändare tror jag att det i dagsläget är bättre att satsa på en maskin med NI-MH batteri av proffsmodell. Både harald nyborg och DUAB har vettiga modeller som man idag kan få till resonabla priser. Ett exempel är makita 6317 som säljs på harald nyborg för 1888 kr nu. Bara för en cirka fem år sen så var detta lite av en standardmaskin bland yrkesfolk.
 
hejsansvejsan skrev:
Det intressanta när man pratar om hur bra den är är väl framför allt om det finns en bättre maskin i samma prisklass. Att säga att ett verktyg för 800kr är dåligt för att det finns ett bättre för 2500kr är ju inte riktigt relevant.

Finns det en mycket bättre i samma prisklass eller billigare?
Visst, för mig som har en 10år gammal B&D där batteriet gett upp, så kändes denna maskin som ett klart steg uppåt. Men då bygger jag inte något hus, utan ägnar mig främst åt olika inredningsprojekt, bygger lite i trädgården på sommaren osv. Mitt totala borrbehov är nog sällan över 10minuter i veckan!!! ...och skulle det behövas så har jag ju en gammal trokänare, slagborr med sladd...

Jag är i varje fall nöjd, boschen är förhoppningsvis bättre än de lågprismärken jag sneglat på och priset är definitivt bättre än det dubbla (som man får ge för samma maskin på "fina" järnaffärer i stan).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.