Jag har kikat i LB Hus katalog och blev intresserad av Vipan. Har sökt utan att finna någon info om LB-hus överhuvudtaget här på forumet. Jag skulle vilja ha mer info om kostnad, driftskostnad och info om LB som leverantör.
 
Vi var på Vipan-visning förra helgen och har fått en kalkyl från LB-hus.

Nyckelfärdigt hus: 1.586.600:- (Umeå)

Deras egen kalkyl på driftkostnad hamnade på 20.000:-.
 
Jag blev så pass intresserad av huset så att jag ringde och kontrollerade. Fick priset 1.69MSEK.
Hur var huset för övrigt tyckte du? Interiör, planlösning m.m?
 
Vi har bilder från husvisningen vi var och tittade på så vi kan maila över dem till dig om du vill.

Med garage (G912 heter det) och hus så fick vi priset 1'690'100 kronor.
Men då ingår inga kostnader för lagfart, pantbrev, bygglov, konsultkostnader, osv osv

Vi tyckte att det var väldigt fint men för litet. Tvättstugan var jätteliten (i mitt tycke), sovrummen var väl okej, små men okej. Förrådsutrymmen var obefintlig, fanns inte ens en klädkammare.

Det vi skulle ha gjort annorlunda är att ta bort väggen mellan köket och vardagsrummet och haft en köksö istället så man har ett enda stort rum. Vi tyckte att man "förstörde" genom att ha en vägg där. Vi vill ha så att kök och vardagsrum sitter ihop så att man kan vara social med gäster även om man är i köket.

Ja vad mer...... Det är ju väldigt hög standard i LB-Hus, golvvärme i alla rum, trägolv överallt, kakel/klinkers till ett värde av max 200 kr/kvm m.m

Snyggt var det utan tvekan, fönstren i vardagrummet är ju så läckra. Men smaken är ju som baken.

Vi och några bekanta som var på husvisningen samtidigt, upplevde huset mycket mindre än vad man hade fått uppfattning från katalogen (konstig mening det där).


 
ok skrev:
http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/object.asp?view=1&objektid=2466762&newWin=1
Jag tror att ovanstående är en vipan som blev klar förra året!
Tomtpriset bör ha legat på 1.3-1.4 så resten är kåk.
OK
Tack för en bra länk!! Uppmärksamt av dig.
 
Jesca_j skrev:
Vi har bilder från husvisningen vi var och tittade på så vi kan maila över dem till dig om du vill.
Jag hör av mig ifall det blir aktuellt. Fick en bra länk av OK. Tack än så länge.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.