Hej!
Vi har en IVT490 installerad i våras med reglersystem Rego401.
Har letat igenom alla menyer, både i kund, installatörs och fabrikslägen utan att någonstans hitta information om drifttider för elpatron och värmepump.
Om man däremot från nätet tankar hem IVT:s demoprogram för Rego406, så finns det snyggt och prydligt redan i kundläget en meny "7" där man kan läsa av dessa drifttider.

Någon som vet var man hittar "godbitarna" i det verkliga reglersystemet?

Har mycket svårt att tro att inte drifttiderna finns med - åtminstone internt i reglersystemet - och verkar fullkomligt vettlöst att inte låta kunden läsa av dessa. Eller är det för marknadsmässigt känsligt att avslöja hur mycket elpatronen går? :)
 
Nyfiken här också ingen som vet??

//Micke
 
Någon som vet?

Har ni ofta fått fel larm, "högtryck" utlöst?
 
el_richard skrev:
Någon som vet?

Har ni ofta fått fel larm, "högtryck" utlöst?
Har du aktiva termostater på radiatorer/golvvärmen?
 
Nja, har vanliga, gradering 0-6 som stänger lite när det blir varmt.
 
el_richard skrev:
Nja, har vanliga, gradering 0-6 som stänger lite när det blir varmt.
Misstänkte det!

Det kan vara dom som orsakar larm d.v.s. när termostaterna stryper flödet, får du samtidigt för lite flöde över kondensorn, som då stannar kompressorn på grund att hetgasen inte blir avkylt. Linjen för köldmediets tryck och temperatur är parallella.

Öppna alla termostater och justera komforttemperaturen via värmekurva och rumsgivare som är ansluten till värmepump.
 
el_richard skrev:
Någon som vet?

Har ni ofta fått fel larm, "högtryck" utlöst?
Min högtrycksvakt var fel på från fabrik. Den löste ut alldeles för tidigt och fick pumpen (IVT495) att larma "pressostat hög". Påtalade att den löste ut redan förra hösten när pumpen var ny men servicekillen hittade inget fel då = 1000 bagis i faktura :( . Nu i sommar hade de blivit lite mer erfarna så nu byttes delen på garantin. :D Därefter har den tuffat å gått utan några larm.
 
Mmm, ska kolla med autoterm.

Nu har jag haft en hel slinga helt öppen, men larmar ändå...

Skit system...

Kan iofs bero på trasig givare...

Mitt system läcker någonstans, trycket sjunker i värmesystemet. Men det blir inte blött någonstans.

Kan det läcka internt i pannan? Vart brukar det läcka i så fall.

Kan tillägga att det i bland luktar lite unket från vattnet i handfatet..

Har komunalt vatten...
 
Hej!

Det skall inte vara lätt med dessa ”högteknoligiska” system som oftast jävlas :)
Inte bra med ett system som tappar trycket utan att du hittar orsaken.
Har du kollat säkerhetsventilen? De kan ibland ha en liten egenhet att börja dropp läcka.
Kolla även expansionskärlet!?

Hälsn

Mikael
 
säkerhetsventilens utlopp går nu ner i en hink, så man ser hur mycket som försvinner...

Djävla piss panna. Bosch är helt värdelösa när det gäller support..
 
Ser du inte drifttiderna om du går in i fabriksläge, väljer temperatur och håller inne ratten några sekunder. Tror det är där någonstans. Ska kolla när jag kommer hem..
/C
 
Hej!

Är det någon som fått reda på om det går det att få fram några drifttiderna? Vad menar ni med fabriksläge? Är det installatörsläget ni menar eller finns det ytterligare något läge?

Har en 490 med Rego 411.

mvh Pjoffen
 
Nej det finns inga drifttider i 490 att beskåda
fabriksläge menas att de värden som regon är beskattad med från fabrik kommer att gälla, du får säkerligen ändra en del för att få samma värme inomhus igen, inget att föredra om man inte vill börja om från början så att säga
 
Med IVT Greenline och Rego 600 kommer jag till drft tidsmenyerna genom att hålla inne "Värme" knappen i 5 sek och sedan "Meny". Vrider sedan på ratten tills jag kommer till rad7.
 
Luckyman skrev:
Nej det finns inga drifttider i 490 att beskåda
fabriksläge menas att de värden som regon är beskattad med från fabrik kommer att gälla, du får säkerligen ändra en del för att få samma värme inomhus igen, inget att föredra om man inte vill börja om från början så att säga
Ok då vet jag! Var det jag misstänkte. Synd att det inte finns. :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.