Jag har anlitat en plattsättare som skall göra fall o täta och kakla och allt sånt.. men han sa att det skall finnas en mall till duschhörnan(vilket det inte fanns), som gör att han enkelt kan lägga fallet från duschhörnans stängda läge och in mot brunnen, men för att få ett så jämnt stängningsläge för duschhörnan som möjligt så skall det läggas i vatten, m.a.o helt plant, och för att få det så bra som möjligt så krävs det ju att man vet exakt var duschhörnan kommer att gå.. någon som är riktigt bra på att räkna eller har någon annan metod?
Duschhörnan är 90*90 och av märket Dansani.

Tacksam för svar
 
Det sitter med 99,7% säkerhet en släplist i botten av dörrarna som kan justeras så att den möter mot golvet när dörrarna stängs.
Dansani har väl någon skiss på duschhörnan som plattis kan gå efter för att få ut radien på rätt ställe?
 
Ja nu är det inte det jag menar, om släplisten sitter där över hela dörren men plattis har missat med 1-2 graders lutning längs stängningsläget så kommer det ju strömma vatten ändå.. vare sig med släplist eller utan.
Det jag kunde se i bruksanvisningen var inte tillräckligt för att avgöra läget, och jag jobbar ändå med mätning och geometri.
 
T
Duschdörrar/vikdörrar är endast stänkskydd och inte till för att stoppa vattnet helt. Särskilt inte när vissa har duschar som har ett duschmunstycke i taket som öser ut vatten, och så tror folk att vattnet automatiskt sugs ner i brunnen.
 
Om plattis har byggt två grader fel så får du väl justera för det med släp- och stängningslisterna.
 
Tackar för svaren.. det är möjligt att släplisten inte är till för att "stoppa" vattnet från att rinna ut på övrigt badrumsgolv, men dock så fungerar den ju så.. precis som en latexlist på golvet hade gjort.
Tror inte att släplisten går att justera i ojämnheter etc. möjligtvis gradmässigt, men det duger knappast om fallet börjar på fel ställe eller så.
Om vi säger så här, om plattis missar det lokala fallet med 2 centimetrar, så kommer jag aldrig att få släplisten att hålla tätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.