Har kikat på Next House och Pinchouse. Finns det fler som har liknande produkter? :confused:
 
Jag gillar deras av Gert Wingårdh, det sista. Riktigt häftigt!
 
Vad menas med trendigt? Det ändras ju över tiden. Just nu har flera hustillverkare en lite mer designad och spännande linje med ett formspråk som tar ut svängarna lite. Jag tycker att Götenehus Origo hus ser spännande ut. Sedan är givetvis Gert Wingårdh och Arkitekthus fräcka, men väl dyra.
 
Anders Landströms arkitektkontor har ritat ett par trevliga prefaf-områden åt Skanska respektive HSB.

Båda uppdragsgivarna har egna materialleveranser, men det kan ju hända att man kila sig emellan med en styckvis beställning om man frågar snällt. Annars kan du, lika snällt, fråga Landström själv om han vill rita dig en liknande stuga till din tomt.

http://www.landstrom.se/
 
F
Arkitekthus är fräcka men dyra. Om jag inte är felinformerad så köper Arkitekthus sina hus av Sköna Hus. Arkitekthus har vad jag har hört tydligen gjort en riktigt ful "töm bolaget på tillgångar" konkurs. Vill man spara en slant och ändå ha ett stilrent hus med samma kvalitet som Arkitekthus så är Sköna Hus också ganska fräcka.
 
Ja smaken är ju olika, och tur är väl det, men några av Arkitekthus skapelser var bland det fulaste jag sett i husväg. -Japp, jag är bakåtsträvare inom vissa områden, iallafall om detta ska föreställa framåt.
 
L
Det är korrekt att Sköna Hus i Mjöbäck byggde Arkitekthus hus och att Arkitekthus gått i konkurs. Vi beställde vårt hus av Arkitekthus och betalade första fakturan sedan hände ingen alls. Vi har nu löst det hela med sköna Hus som hitintills skött sina åttagande på ett bra sätt. Tydligen finns något Arkitekthus bolag kvar. Enligt de erfarenheter jag fått av Arkitekthus så kan jag inget annat än att avråda från allt som har med dem att göra även om de gjorde grymt snygga hus, tur att inte alla vill bo i en Uggla.
 
F
lonfred skrev:
Det är korrekt att Sköna Hus i Mjöbäck byggde Arkitekthus hus och att Arkitekthus gått i konkurs. Vi beställde vårt hus av Arkitekthus och betalade första fakturan sedan hände ingen alls. Vi har nu löst det hela med sköna Hus som hitintills skött sina åttagande på ett bra sätt. Tydligen finns något Arkitekthus bolag kvar. Enligt de erfarenheter jag fått av Arkitekthus så kan jag inget annat än att avråda från allt som har med dem att göra även om de gjorde grymt snygga hus, tur att inte alla vill bo i en Uggla.
Hur gick det då, fick du tillbaka handpenningen eller var det förlorade pengar?
 
L
Det var inte bara handpenningen... Sköna hus drog av den summan som vi betalt in till Arkitekthus. Sammanfattningsvis kan man säga att Sköna hus är hjältar och Arkitekthus är skräp. Vi har fortfarande en fodran på Arkitekthus.
 
F
lonfred skrev:
Det var inte bara handpenningen... Sköna hus drog av den summan som vi betalt in till Arkitekthus. Sammanfattningsvis kan man säga att Sköna hus är hjältar och Arkitekthus är skräp. Vi har fortfarande en fodran på Arkitekthus.
Snyggt av Sköna Hus. Det verkar vara ordning och reda på den gården, jag bygger med Arvidssons Snickeri som håller till 30 meter från Sköna Hus och dom är också otroligt bra och lätta att ha o göra med.

Är det ett ArkitektHus ni byggt i Sköna Hus regi eller är det ett Sköna Hus?
 
L
Ett Arkitekthus i Sköna Hus regi, modell AH 062. En stor skokartong... Roligt att höra att du är nöjd med Arvidssons.
 
F
lonfred skrev:
Ett Arkitekthus i Sköna Hus regi, modell AH 062. En stor skokartong... Roligt att höra att du är nöjd med Arvidssons.
Jepp, mycket nöjd så här långt. Du verkar gansk nöjd med ditt Arvidsson-byggda hus du med.
 
Vill bara berätta lite om mina erfarenheter av Arkitekthus och Sköna Hus. Vi bor i ett Wingårdh-hus som byggdes 07. Bygget strulade en hel del men boven i dramat var snarast Sköna Hus vars anlitade hantverkare slarvade och tydligen debiterade AH även för det arbete man utförde för att rätta till sina egna fel. AH sattesi en rävsax där kunderna inte ville betala eftersom SH inte gjort ett bra jobb och SH vägrar slutföra arbete då de ej fått betalt från AH. Man ska dock inte sticka under stolen med att AH var glada amatörer och missade att hålla bra koll under bygget. Man får hålla tummarna för att ni som nu bygger direkt med SH slipper strul men min erfarenhet pekar tyvärr åt ett helt annat håll....
 
L
Vi har köpt huspaketet från sköna hus och sedan anlitat Synvillan AB som totalentreprenör på rekomendation av SH. Hitintills har allt flutit på enligt plan. Grabbarna på Synvillan är verkligen energiska. Arkitekthus har jag inget över för. Det är helt otroligt att Arkitekterna fortfarande står bakom denna usla firma, i alla fall om man får tro deras nyligen uppdaterade hemsida.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.