Jag ska köpa ett bubbelbadkar att ha inne i badrummet i ett hörn.

Måtten ska vara ca 140/140..Funderar på vilken tillvekare man ska köpa ifrån, vill ha kvalite,bra baddjup o inte för högt ljud när man badar..är ju en djungel av badkar på marknaden..Funderar på ett från Westerberg,Hafa,Gustavsbeg el Victory Spa.Vilken tillverkare skulle ni ha valt?
Någon som har tips el har ett själv som kan berätta?

(vet att det va för utomhus pooler men inte fått nå svar på "badrum")
 
Hej!
Vi köpte ett neptun badkar och vi är helnöjda med den service vi fått när en av slangarna lossnade under installation. För oss var det viktigt med bra service och bra garantier.

Något vi inte tänkte på var att ordentligt prova formen på badkaret. När man badar och bubblet är igång så lyfts man iväg litet av vattnets rörelse, man sitter inte still av egen tyngd. Därför är det viktigt att badkaret inte är för stort. Man behöver kunna ta stöd, framför allt med fötterna. En annan sak vi inte uppmärksammade var att man samtidigt som man tar spjärn med fötterna gärna ska kunna sitta lutad mot ryggmassagen så att man faktiskt får massage längs hela ryggen. Om man då sitter med hela ryggen mot ryggmassagen så kan man också fundera på hur högt upp vattnet kommer, täcker det bröstkorgen? Och även om badkarskanten är hög, var sitter överrinningsskyddet?
Jag tror att alla bubbelbadkar låter ganska mycket. Jag är jätteglad att vi valde till luftmassage i botten av badkaret, det ger en bubblig känsla i HELA badet. Ryggmassagen och fotmassagen gör mest det som de heter ...
Vi valde ett stort badkar - det rymmer 300l plus en person. Det är onödigt stort. Vattnet tar lång tid att hälla upp, varmvattnet räcker på ett hår och det gör att man sällan badar ensam eller litet snabbt sådär bara ... Å andra sidan härligt att ha plats för litet integritet i badkaret, helt ok att bada med en kompis också t ex ...
Vi trivs super med att ha ett bubbelbadkar och njuter trots allt jag nu skrivit ofta, särskilt så här års, av ett varmt, avslappnande och mysigt bad.Lycka till!
 
Tack så mkt för svar!:)

Kul att ni är nöjda..
Du skriver lite om det här med bad djupet att man gärna vill att vattnet ska täcka bröstkorgen när man badar,gör inte erat det menar du att det är lite för grunt baddjup?
Vet du baddjupet på erat?
Och vad ni har för modell?

Jag bor ju i bostadsrätt så har inte problemet med varmvattnet,däremot så vill jag inte att det ska ta onödigt lång tid att fylla badet..fylls erat via jetsen?hur lång tid ca tar det?
Jag är ju ca 165cm lång o vet inte riktigt vilket mått jag ska köpa..
kommer mestdels bada ensam men vill kunna lägga ner mig lite o inte bara sitta upp o bada..provsatt ett som var 150/150cm men det kändes lite stort för en person, sen gled jag ner när jag ville sitta upp för ryggdelen var ganska rakt ner o inte sluttande..provade även 137/137cm och 140/140 o de måtten verkade ok föutom att tårna tog i precis på andra sidan kanten när jag typ halvsatt..men det kanske inte gör något kanske så det ska vara..för som du skriver ska ju inte karet vara för stort o man ska kunna spjärna emot o ta stöd med fötterna..
Ang ljudnivån så har jag läst att en del märken har nåt som kallas "extra silent system"som ska vara extra tysta som tex westerbergs..sen om det skiljer så mkt det vet jag inte
Om du har någon bild på ditt kar så sätt jättegärna ut en vore kul att se hur det ser ut
 
gå in på goodprice.se där har dom fina produkter med riktigt låga priser, jag och min sambo beställde en spa dusch med jacussi (osäker på stavningen där ;) Vi är mycket nöjda med den...
 
Nån mer som har tips på bubbelbad?
 
Jag kan varmt rekommendera GAT, svensk design men tillverkade utomlands. Prisvärda! http://www.gat.se/

OBS! JAg läste nåt om jacuzzi i ett inlägg, det är ett varumärke som har blivit synonymt med den produkt dom tillverkar. Dom är dyra..men bra: http://www.jacuzzi.com
 
Milkshaken
Vi har ett IFÖ insatt år 2000... Stort för 2 pers, ca, 500 l, 3KW,, Vi får vårt vatten genom dusch och kar-kranarna när vi fyller på vattnet,,, endast vid värmning och bubbel (Bubbel, jet och massage) som vattnet kommer genom dessa munstycken.
Vi är helnöjda, glöm inte bort att ett bubbelbad ska skötas oxå, med rengöringsprogram, dvs, med desinfektionsmedel ungefär var 5 ggn,,, man känner skillnaden i vattnet rätt ordentligt liksom...
 
Vi köpte från http://www.pm-hem.se/ och vi är helnöjde!!
Inget fel på kvaliten. Jag tittade runt på mycket men insåg att dessa hade mycket bättre priser o var, i mina ögon, samma i kvaliten.
 
Milkshaken skrev:
Vi har ett IFÖ insatt år 2000... Stort för 2 pers, ca, 500 l, 3KW,, Vi får vårt vatten genom dusch och kar-kranarna när vi fyller på vattnet,,, endast vid värmning och bubbel (Bubbel, jet och massage) som vattnet kommer genom dessa munstycken.
Vi är helnöjda, glöm inte bort att ett bubbelbad ska skötas oxå, med rengöringsprogram, dvs, med desinfektionsmedel ungefär var 5 ggn,,, man känner skillnaden i vattnet rätt ordentligt liksom...
Oj!
Vi desificerar vårt badkar enligt bruksanvisning ca var tredje månad. Vi tycker att det räcker och då badar vi minst tre gånger per månad! Hmm. Nej jag känner mig inte som en smutsgris - jag tycker att det räcker. Ibland känns det i vattnet att det behövs litet tidigare, men var femte gång låter jätteofta!?
 
FiaG : Kul att ni är nöjda..ja det skiljer ju en hel del på pris på de importerade karen mot de svenska..vilken modell av badkar har ni?
Hur är ljudvolymen och är det lagom styrka på massagestrålarna o kan de regleras eftr hur kraftig massage man vill ha?
Fylls det via jetsen o hur lång tid tar det ca?
Är det bra sittkomfort och bad djup? Jag vill gärna ha vatten stax över axlarna när jag ligger..
Hur länge har ni haft erat bubbelbad? Ni har inget negativt att säga om det?

Jag har känt mig lite skeptisk till dessa importerade bubbelbad..eftrs de är så billiga känns kvaliten tveksam men man kanske får tänka om ifall folk verkar nöjda som ni :)..men jag vill gärna provsitta o helst provbada innan köp men det kanske finns möjlighet till det..sen funderar jag lite på detta med reservdelar säg om nåt går sönder om två år när garantin är slut,företaget kanske inte finns kvar längre då är det ju bara o slänga ut karet o köpa ett nytt dyrt el..
 
Mattias_75 : Tyckte inte att GAT hade så stort utbud av hörn bubbelbadkar iallaf inte på hemsidan, jag söker något lite mindre typ 1300*1300-1400*cm nånting sånt..

Vad menas med att de är tillverkade utomlands men med svensk design, om de är tillverkade utomlands vad skiljer dom från andra imporetade som tex ett från PM-hem osv?
För om de är likvärdiga o båda tillverkade utomlands så är de inte särskilt billiga om man jämför med vissa andra..
 
vi har oxå ett import-badkar och är mer än nöjda. vi har märket ssww och det är tystare än vissa märkes-bubbel. hur det är med livslängd vet jag inte men det verkar va BRA kvalitet.
 
Okej.Har ni oxå köpt ifrån pm-hem el vartifrån har ni köpt ert? Vilken modell?
 
Hej Lena.

Vi köpte ett rektangulärt badkar så jag vet inte om mina svar är dig till hjälp men här kommer dom.
Vi köpte modell WO823, för att vi skulle bygga in det lite, vilket sedan inte gick, så då hade vi kunnat köpa WO827 som hade armstöd inuti, vilket jag egentligen hade velat ha.

Visst brummar det men jag har ju inte så mycket att jämföra med, men det är helt godkännt! Det finns radio i karet.

Massagen består av vatten i sen kan man steglöst välja att även tillföra luftmassage, kanonbra!

Karet fylls vis ett sk. vattenfall o det är då som att fylla ett vanligt badkar.

Bra sittkomfort o djup, jag letade länge för jag vill också ha djupt. Det var mycket anledningen att det blev detta kar, det var djupt.

Vi har haft det sen maj i år. Jag valde att inte sätta dit det sk. "tropiska regnet", (metallskenorna på kanten av karet) det kommer jag ändå aldrig att använda.

En bild.
 
  • Renovering badrum 6.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.