Fick en pryl i välkomstpresent av tidningen Gör Det Själv. Den heter NEW PRC och skall bl.a. kunna mäta avstånd. Den visar bara 0,20 m hur jag än bär mig åt.

Är det någon som känner till manicken och problemet?
 
Tyvärr har jag ingen aning, men du kan kanske ringa fusk det själv? Hur som helst brukar deras presenter vara riktigt skit! Inget en vettig gör det självare vill ha.
 
Jeg brugte min da jeg skulle sætte staket op. Det viste sig at den konsekvent måler ca 2 cm for kort. Så jeg har lagt min på hylden. Og der bliver den nok liggende.
 
screamin-daemon skrev:
Tyvärr har jag ingen aning, men du kan kanske ringa fusk det själv? Hur som helst brukar deras presenter vara riktigt skit! Inget en vettig gör det självare vill ha.
Fast en sak var bra som jag fick...en trådlös temperaturmätare liknande en "pistol" man skjuter iväg en laserpunkt och får fram tempen. http://www.tradera.com/IR_TERMOMETER_HELT_NY-auktion-75226666

Den funkar faktiskt och det lika bra som en dyr. Min bror kör Gocart lite halvseriöst sådär och mäter däcktemperaturer, avgastemp, motortemp osv.

Han köpte en dyr variant för strax under 2.000 kr och vi har testkört dem mot varandra och diffen mellan dessa två är minimal, vi talar en tiondels grad i vilket område som helst och inte vet jag vem som visar tiondelen fel...Kan vara min eller kan vara hans eller så visar båda fel...:)

Givetvis så påstår han hårdnackat att i de fall mätarna diffar 0,1 grad så är det MIN som är felaktig. Han lever nog i en förnekelse och letar febrilt efter orsak att försvara sina utlagda 2.000 kr.

Men visst, det mesta är skit som skänks bort. Konstigt vore det annars. Köp tre nummer för 99 spänn och få med Festools sänksåg som bonus skulle nog sänka vilket företag som helst.
 
Redigerat:
Givetvis kan de inte ge bort hur dyra saker som helst, men att en gör det själv tidning skickar med helt värdelösa grejer fattar jag inte. De hittar på nåt fiktivt värde och skriver att det är hur bra som helst, men iofs. är deras testar inte seriösa heller. Då är det väl bättre att man får 4-5 tidningar istället och spolar hatpresenten.
 
Funderar på att mejla till tidningen och bifoga länken till den här tråden (om ingen av er har något emot det).
 
Är det den här prylen? Jag funderade på att köra några nummer just för att 70 kr är billigt för en fuktmätare och lednings-letare, men om det är så att den ger fuktvärden som är helt opålitliga och man borrar in i ledningar ändå så är det ju lika bra att vara utan.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.