Verkar vara en populär tråd, vilket är bra.

Sneglat lite på en ljusramp nu nämnligen EX-3000 B med 4ljus, ser ju iaf bra ut på bilen, frågan är väl om det är värt ~2300kr inkl. reläsats eller om man ska satsa på antingen 2 hella rally 3003, 2 big nick + ett fäste för 3ljus så kan man komplettera med en pencil beam i framtiden.

Frågan är ju om man får plats med typ 3 big knick på ett fäste för 3 vid grill/kofångare på en rav4a?

Har kikat runt på nätet om mer info etc. hittat fler testsidor som kan vara en vägledning för flera än mig själv så jag delar med mig :)

http://www.automotorsport.se/biltester/2005/0520/052005.pdf

http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0619/061910.pdf
 
:)Jag huserar på sidan byggahus.se och där handlar det mest om hus, har ni gått vilse? Bil avdelningen är på någon annan sida.:)
 
:rolleyes: Då säger vi att det är en husbil. ;)
 
tallmilan skrev:
"Vi bilägare" har en av världens bästa ljus-labb - tro det eller ej.
Så lita på vad de skriver, kolla på biblioteken de har även tidigare nummer.
Jag har för mig att det är hos NBB som man testar extgraljus....
 
Immobil skrev:
:rolleyes: Då säger vi att det är en husbil. ;)
Aldrig en husbil. Jag har extraljusen på en byggbil och det får man faktiskt prata om. Sådeså.
 
:eek: Vafalls! :mad:

:cool: Byggbil, ja OK då. :D
 
:D För att spetsa till det lite. Jobbar du svart då? Eftersom det är mörkt när du åker hem.:):):)
 
Möjligt att jag "breddade" vidderna lite men jag får ta den smällen iså fall :)

Om vi håller oss till ämnet så kanske tråden får vara kvar ;)

Bra respons annars tycker jag, keep it up.
 
Om jag bara kunde komma ihåg vad ljusen hette som dom i testet jag läste fick använda svetshjälm för att kunna ställa in. Ljusen lyste ett par km långt...
 
DjAlbert skrev:
Om jag bara kunde komma ihåg vad ljusen hette som dom i testet jag läste fick använda svetshjälm för att kunna ställa in. Ljusen lyste ett par km långt...
Det var NBBs Alåha 225 i xenon version.
 
Andreas_Hansson skrev:
[länk]
Jag hoppas på att mina xenonkonverterade halogenlampor lyser nästan lika bra....:cool:
 
Som första åtgjärd så har jag bytt ut gamla h4 osram 60/55W mot phillips extreme power, vilken skillnad bara på "vanliga" lampor, vågar nog påstå att reklamen stämmer i de här fallet.
 
Tänkte bara meddela vad det blev..

Var förbi volvo/renault butiken och fyndade 2st hella 3003 blue för 399st + 2 stag + nummerplåtsfäste för 3 ljus samt kabelset, gick på 1500 + H1 100w 2st totalt 1650kr.

Ska montera ihop det i morn så får vi se om det blir nå ljusare i tillvaron ;)
 
Kör själv med stora bosch på min, funkar sådär. Vad man ska välja är nog lite efter smak och vilka förhållanden det ska användas i.
Kan dock rekommendera de ovan nämnda "Hella kopiorna". Märket på dessa är SIM, och finns i lite olika utföranden. Jag exporterade faktiskt några sådana till Panama där det är svårt att få tag på vettiga saker, och samtidigt vill ingen ha något riktigt dyrt i fronten. Dessa är dessutom färdiga med glödning/avisare om så önskas. Ett tips är dock att köra 100 W, inte 55.
För övrigt vill jag passa på att tipsa er som aldrig installerat extraljus innan att de skall kopplas in med ett relä! Man kan inte bara tjyva från befintliga lampor, för då kommer du med stor sannolikhet att förstöra elkretsar i bilen. (En av mina tidigare bilar hade ingen halvljusautomatik pga vad den tidigare ägaren gjort)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.