Jag håller på att planera för några inbyggnadshögtalare och har hamnat på outdoorspeakerdepot.com. Som exempel på produkt jag kikar på finns den här takhögtalaren http://www.outdoorspeakerdepot.com/ickepa8hothc.html

Vad är det för ljudkvalitet generellt eller specifikt på deras produkter? Högtalare vill man ju helst provlyssna på, men det är ju lite långt bort :) Priserna känns väldigt bra jmf mot svenska butiker, även med frakt och moms.. men blir det burkigt ljud så är det ingen idé!
 
Kommentarerna verkar ju positiva, men de kanske kan maila en FR-kurva om du skriver till dem?
 
har monterat EXAKT den modellen du kollar på i köket, satte 4st i taket (vi har numera ett stort kök) Kanonljud, inte det minsta burkigt. har ett gipsundertak, man behöver inte sätta ngn separat låda för högtalaren, utan det går bra med hela innertaket som låda,

http://www.byggahus.se/forum/koek/96658-meckis-koeksbygge.html

i länken ovan kan du se dem monetrade :)
 
Vilket fantastiskt forum, en amerikansk webbutik och en specifik produkt och så finns det någon som installerat den.. med bilder :D

Hur är basljudet? Det är ju 8" baselement så det borde ju kunna bli lite dunk iaf?

Själv måste jag bygga en diffusionssäker låda eftersom jag måste punktera min fuktspärr i taket mina högtalare...


meckis skrev:
har monterat EXAKT den modellen du kollar på i köket, satte 4st i taket (vi har numera ett stort kök) Kanonljud, inte det minsta burkigt. har ett gipsundertak, man behöver inte sätta ngn separat låda för högtalaren, utan det går bra med hela innertaket som låda,

[länk]

i länken ovan kan du se dem monetrade :)
 
Jag tycker det är bra "dunk" i dem, kör högtalarna med en liten teacförstärkare, på ganska låg effekt, o det är väldigt fylligt ljud. Dessutom finns det reglage på högtalarna för lite grovinställning för nivåerna! ska du ha dem i vardagsrummet till bioljud? eller kök med?

Köpte några extra element till det kommande badrummet med, så man får trevligt ljud där med :)
 
jag tänkte ha ett par i snedtaket i vardagsrummet som bakhögtalare till hembion + ett par i kökstaket. Eventuellt ska jag fälla in center+frontar också, men så långt har jag inte kommit i planeringen. jag ville först se om kvaliteten var hyfsad innan jag går vidare.
 
jag har satt in 13 st högtalare från outdoorspeakerdepot i vårt nya hus o har väl inte fått igång så jag spelar i alla än men är jättenöjd.

speciellt hemmabion 5.1 blev jättebra, var lite tamt ljud innan jag satte en sub på golvet men med den kan jag inte säga jag vill ha dyrare högtalare i väggar o tak för det låter sjukt bra för det priset.

däremot finns det alternativ i sverige som kostar ungj samma om man bara ska ha lite 6,5 tums i taket. skillde mer i pris på exempelvis center o fronthögtalare

lycka till
 
Ni som beställt från Outdoorspeakerdepot: Hur lång tid tog leveransen till Sverige? Vad kostade frakten?

Jag har aldrig beställt från utlandet förut. Är det lika säkert som att handla från svensk internetbutik??

/John
 
gb79: vad valde du till ditt 5.1 system? vägghögtalare? eller takhögtalare? ellr både och? =)

Brandspec: det tog ca 1 vecka att få grejorna! funka kanon! räkna dock med lite tull.
 
meckis skrev:
gb79: vad valde du till ditt 5.1 system? vägghögtalare? eller takhögtalare? ellr både och? =)

jag har satt in 6,5 tums takhögtalare i sovrumstak, ute i altantak, kökstak, sen 5tums i badrum för orka inte göra trälådor utan tog en spottlåda.

hemmabion är 6,5 tums vägghögtalare + center + 2 st 6,5 tums i tak, subbas på golv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.