Kommer en säljare från Mockfjärdsfönster på måndag och ska berätta vad han har att erbjuda. Ska nämligen isolera och sätta fönster i vårt uterum. 4st fasta och ett öppningsbart.

Är det någon som har erfarenheter / synpunkter på Mockfjärdsfönster? Verkar ju rätt billiga och bra faktiskt.
 
Vi hade en säljare från Mockfjärd hemma hos oss.
Han verkade vara väldigt kunnig och bra men priset
tyckte vi inte alls var bra. Var ca 15000:- dyrare än Fönsterinstallatören.  :-?
Det gällde 5 fönster.
 
Men vi skall installera våra fönster själva så installationspriset är inte intressant. Bara priset på fönsterna och kvalitén.
 
Tror att Mockfjärdsfönster bara säljer med installation.
Det är väl liksom deras koncept.
 
Bara för det var jag tvungen att ringa.
Deras koncept är som han sa "allting". Det går jättebra att köpa bara fönsterna. I själva verket är det bättre om jag gör så eftersom de då kan lämna ett bättre pris.

Om något skulle krångla vid installation så har det väldigt dåliga marginaler nämligen.

Jag återkommer när jag haft säljaren hos mig ikväll!
 
Även om man kollar på fönstrena för sig och installationen för sig
så var fönstrena ca 10000:- dyrare än motsvarande från fönsterinstallatören.
 
Vad jag vet så tillverkas Mockfönstren i samma fabrik som Traryd (och eventuellt också SP). Traryd säljer dock bara sina fönster "lösa" utan tillhörande installationstjänster, Mockfjärd gör tvärtom.
 
Bob_the_builder
... och bara för att påpeka det uppenbara - att två varor tillverkas i samma fabrik säger inte mer än just detta...
 
Detta säger förstår inte heller ett smack om kvaliteten på dessa fönster, men det kanske kan vara intressant att veta ändå ;):

"Mockfjärds Fönster AB ägs till 50% av Svenska Fönster (SF). Svenska Fönster är Sveriges näst största tillverkare av fasadfönster och fönsterdörrar, och har huvudkontor och produktion i Edsbyn. I Svenska Fönster ingår, förutom Mockfjärds Fönster, även SP Fönster och Traryd Fönster, vilkas produkter främst marknadsförs och säljs på den svenska marknaden.
Svenska Fönster ägs i sin tur till 100% av danska VKR Holding, som är moderbolag i VKR-Gruppen med huvudkontor i Söborg utanför Köpenhamn. Gruppens mission är att bidra till mer dagsljus, frisk luft, utsikt och solenergi i människornas vardag. VKR-Gruppen har idag omkring 10 000 medarbetare i mer än 40 länder, och äger företag som VELUX, VELFAC, VITRAL, WindowMaster och Faber."
 
MathiasS skrev:
Vad jag vet så tillverkas Mockfönstren i samma fabrik som Traryd (och eventuellt också SP). Traryd säljer dock bara sina fönster "lösa" utan tillhörande installationstjänster, Mockfjärd gör tvärtom.

Vet att Traryd och SP tillverkar på samma fabrik så då gör mockfjärd också det. Tre olika på samma fabrik. Bara ett litet tillägg :)
 
Var det inte dessa fönster som fick så dålig kritik häromveckan i programmet "Plus"?
 
Snurre skrev:
Var det inte dessa fönster som fick så dålig kritik häromveckan i programmet "Plus"?
Inte fönstren i sig, insallatörerna missskötte sig >:(
 
Jag har just avslutat en offertomgång för att byta alla fönster i vårt hus och en dörr, 28 enheter. Mockfjärds offert var 40% dyrare än den valda offerten. Två ytterligare offerter låg i närheten av den leverantör som valdes.
 
Berätta gärna vilka ni valde och även vilka som kom i närheten.
 
Jag hade offerter på Wisy-, Tanums-, Elit- och Mockfjärdsfönster. Wisy och Elit ligger nära varandra i pris men Wisy offerera med U-värde 1,3 medan de övriga offererar 1,2. Offerterna är totalofferter dvs demontering, bortforsling och montering. Valet föll på Elit-fönster med Skanska Direct som leverantör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.