Är det några här inne som ska bygga i Sturefors utanför Linköping (nere vid badet)? Vi är överlyckliga över att ha blivit erbjudna en av de 11 kommunala tomterna och håller precis på att bestämma husleverantör. Tänkte det kunde vara kul att höra vilka ni andra är och vilka ni ska bygga med.

/Tobbe och Karro
 
Ingen annan här inne som ska bygga i Sturefors? Vi har blivit erbjudna en annan tomt som vi hade prioriterat högre på listan så nu är vi ännu nöjdare! :)

Det mesta just nu lutar åt att vi kommer bygga med trivselhus.
 
Eftersom ingen annan verkar vilja skriva i "min" tråd så får jag väl uppdatera lite själv istället. Igår skrev vi kontrakt med Trivselhus så nu kan man väl nästan säga att vi är igång! Känns jättespännande! Både tomten och huset känns verkligen kanonbra så nu vill man bara komma igång och välja grejer till huset.
 
Fortfarande ingen som har hittat denna tråden...? Får väl fortsätta med att uppdatera litegrann själv då istället. Idag blev grunden gjuten, på Måndag kommer huset och slutbesiktning är preliminärt första veckan i februari! Nu är vi verkligen igång!

Några bilder på grunden finns på min hemsida: http://www.tobiasostlund.se/thumbnails.php?album=108

/Tobbe
 
Fortsätter att uppdatera litegrann själv om ingen annan vill bidra... Takpannorna har kommit men är ännu inte helt på plats. Senaste tiden har byggarna slitit med att sätta in ventilationen.

Idag kom också chockofferten från Telia för inkoppling av fiber: 20.000 friska vill de ha för det! Hur tusan gick upphandlingen till? Själv hade jag hellre valt Utsikt eller någon annan leverantör, nu måste jag välja nåt jag inte vill ha och dessutom betala 20 boppers för det. Tack Felia!
 
Är du verkligen tvungen att betala något som du inte vill ha?
Är det krav att man måste dra in fiber till huset?!?
 
Sjävklart MÅSTE jag inte ta det. Men alternativet skulle vara att inte ha någon fast telefon alls och bara någon form av trådlös 3G-nätverkshistoria. Att ha det så i ett nybyggt hus känns helt enkelt bara.... fel. Ännu mer fel till och med än att "välja" Felia.
 
Eftersom det fortfarande inte är någon annan som har hittat hit till tråden så fortsätter jag att uppdatera vårt eget bygge litegrann. Det är nu bara två veckor kvar till planerad slutbesiktning men det känns som det är mycket kvar att göra... Kul annars att det börjar hända ganska mycket i området och fler och fler hus ploppar upp! Tre familjer har redan flyttat in och vi blir nog nummer fyra.

Efter ett antal diskussioner med Tekniska Verken om att de ska komma och koppla in fjärrvärmen så slutade det med att "min" grävare fick gräva och sen kom gubbarna från Tekniska Verken och lade rören. De ville väl inte åka ner med en grävare enbart för en villa...

På nedandstående länk finns senaste bilderna från bygget:

http://www.tobiasostlund.se/thumbnails.php?album=130
 
Jag tycker nog du kan känna dig rätt nöjd med Telia iallafall, jag fick fiber, och tog 100mb uppkoppling, funkar kanon,inget krångel någonstans,

Gnället på telia verkar mest vara på kundtjänst, och jag tycker mig nog höra en del gnäll på övriga leverantörer också.

Och helt rätt tänkt, sitta i en ny kåk utan fiber, om möjligheten fanns hade du nog ångrat,
Och kostnaden var en halv procent av bygget eller ? Med tanke på den tid man lägger på media i olika former, så var det kanske inte så farligt ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.