Håller på att bygga ett förråd, typ friggebod. 8)
Byggt av reglar 95x45 mm med cc mått 600 mm.

Bostadshuset är målad (som strukturtapet "knottrig") lättbetong, skulle gärna vilja att förrådet går i samma stil.

Har någon en smart lösning på detta?

Kan man klä med nån sorts skivor eller är det lösvirkesträ som gäller?

Råspont för att få en "jämn" vägg?

Asfaboard, eller måste dessa ha träytskikt på utsidan?

Utegips, eller måste dessa ha träytskikt på utsidan?

Finns utomhusfärg typ strukturfärg?

Ska man ha vindskyddpapp på ett kallförråd?
 
Hej
Kanske Mineritskivor kan va nåt. Måla med strukturfärg. Det gjorde jag med min ojämnt putsade grund med hyfsat resultat. Sockelfärg+Grovt strukturmedel+specialroller som var som en sån här svamp man använder för att ta bort insekter på bilen.

MVH/ lob
 
  • Gilla
Marie Lindblad
  • Laddar…
Tack för tipsen

Mineritskivor verkar vara vad jag är ute efter. Ska ta reda på vad dom kostar, om dom ryms i min förråd-snål-budget.

MVH
 
Köpte nyss 1 skiva Minerit Normal 8x1200x2550 för 507:- med moms.
 
Mineritskivan är nog enklast och billigast.
Annars är det nog utegips, armeringsnät och riktig puts som gäller.
 
Var och frågade på Mineritskivan. Men den är tydligen ej så stöttålig, måste tåla ungarnas fotboll t.ex. vilket byggsäljaren ej trodde den gjorde. Och ca 10 ggr dyrare än råspont. Lutar åt att jag klär med råspont och sedan fixar på något sätt med färg (strukturfärg?)

MVH
 
G goranr skrev:
Var och frågade på Mineritskivan. Men den är tydligen ej så stöttålig, måste tåla ungarnas fotboll t.ex. vilket byggsäljaren ej trodde den gjorde. Och ca 10 ggr dyrare än råspont. Lutar åt att jag klär med råspont och sedan fixar på något sätt med färg (strukturfärg?)

MVH
Hur gick det? Vad gjorde du och blev det bra, såhär 15 år senare?

Funderar på en liknande grej, men till ett par större grindstolpar som ska byggas av träreglar och sedan kläs med "någonting" (skiva,råspont,annat). Funderar sedan på att ytbehandla med typ strukturfärg för att få till ett betong/sten -utseende på dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.