Hej hej håller på att knåpa ihop 2 grindar, jag har sammanfogat allt halvt i halvt, å vill nu spckla över alla skarvar så de blir slätt å fin, började spackla med vanligt snickerispackel, men undrar om de kommer att hålla när trät börjar röra på sig i väder å vind.vad skall jag ha för spackel?? skall måla grindarna med grundfärg samt oljebaserad lackfärg MVH.
 
  • 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Plastic Padding:s plastiskt trä funkar bättre!
 
Jag skulle ha använt mig av fönsterkitt, det är ju tillverkat för att användas ute, genomtorkar inte, lite elastiskt.
Målarfog för utomhusbruk är ett annat alternativ.
 
Tack skall ni ha, men fönsterkittet har väl en tendens att lossna som de brukar göra på äldre fönster?
 
Padding brukar sitta som djävulen.
 
Amstaff_Loco skrev:
Tack skall ni ha, men fönsterkittet har väl en tendens att lossna som de brukar göra på äldre fönster?
Japp!

5.2 racing skrev:
Padding brukar sitta som djävulen.
Exakt! :cool:
 
Nu skall de paddas för hela slanten :) TACK SKALL NI HA !
 
En fråga till när man ändå är igång! Gångjärnen som jag skall montera är idag galvade, men vi vill ha dom svarta. Går det att måla med metallfärg på galv eller kommer det att släppa? hade funderingar på att tända i eldningsfatet som vi har hemma å kasta i dom en stund, men de kanske e lite drastiskt? Tack på förhand!
 
Amstaff_Loco skrev:
En fråga till när man ändå är igång! Gångjärnen som jag skall montera är idag galvade, men vi vill ha dom svarta. Går det att måla med metallfärg på galv eller kommer det att släppa? hade funderingar på att tända i eldningsfatet som vi har hemma å kasta i dom en stund, men de kanske e lite drastiskt? Tack på förhand!
Hammerite metallgrund (behövs eftersom det är galvat) och sen hammarlack så lär det hålla.
 
Tack skall du ha ! då kör vi på de :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.