Hejsan alla!
Finns det någon här som har tipps på bättre termometrar till laddomat21.
Dom följde med pumpen då den var ny visar alla olika och jag skulle tycka att det var bra om jag hade rättvisande termometrar där.
Eller har jag haft otur så att det bara är och beställa 3st nya från termoventiler?
 
Hur menar du?Mina visar inte samma som på tanken:)
 
om du menar termometrarna på tanken så ska de visa olika. Iallafall tills tanken e helt fulladdad.
 
Nej dom 3 på laddomaten om man flyttar runt dom visar alla olika i samma uttag.
 
hur länge väntar du innan du läser av dem? Termometrarna isig är ju inte snabba.

Men de borde ställa sig rätt inom 1 minut.
 
Brukar vänta nån minut efter att dom har slutat stiga/sjunka.
Ändå skiljer det ca 15c mellan dom.
 
Jag tror att du eventuellt kan justera dem...

Termometrarna till min pumpstation för solvärmen har ett skruvspår i änden. Tar man en mejsel och vrider lite försiktigt, man får i och för sig ta i ganska mycket för att de ska röra sig, så kan man "kalibrera" termometrarna. Var tvungen att gör det på mina för dessa diffade på 15 grader.

Kollad nyss på mina Termovartemometrar och dessa har istället en muttervariant i änden. Eventuellt kan man genom att vrida försiktigt på muttern justera visningen.

Om de ändå visar helt fel så har du ju inget att förlora...
Vill inte testa på mina termometrar då dessa visar rätt. :)

Termovar är Acasos varant på Laddomat.
 
Skall kolla tack för tipset
 
Det var torx bak på mätaren så nu har jag ställt alla lika.
Justerade även upp acktanks mätarna 10c för iaf enligt sambons nya stektermometer så stod dom för lågt.
Så nu slipper jag ha huvudbry över hur f*n man kan tappa 10c på laddningen från panna till tank.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.