Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Nu tar vi det en gång till eftersom mitt budskap tydligen inte gick fram.
Jag tvivlar inte på din historia. Roxi skulle bara våga att hitta på ngt sånt...... fatta hur det hade sett ut den dan det hade avslöjats.

Det jag säger är att ditt bygge inte verkar vara representativt för vad Roxi står för.
Det verkar som om de har använt dig (det ska du isf vara glad för) åt att försöka bättra på sitt rykte.
Jag hoppas innerligt att de fortsätter arbeta på detta sätt mot alla sina kunder. Både äldre som de tvistar mot, befintliga och framtida.

ps vill du lägga upp bilder på ditt hus ska göra för att du vill och inte för att bevisa ngt då det faktiskt inte säger ngt.....en fasadbild avslöjar knappast kvaliten på huset.

häls.
 
Att få problem med sitt bygge är väl något som man inte önskar någon...Jag menade verkligen att ni ska vara glada för att ert bygge gått relativt smärtfritt. Kanske beroende av att ni hade denna länk, kanske inte...

I alla fall undrar jag hur ni vågade bygga med roxi, kännde ni dem personligen innan Ni började bygga? Fick ni rabatt? Att vara openminded känns lite tunnt när det gäller husaffärer för miljoner...Det är mycket som kan gå fel.

Som theoharis skriver jag hoppas att de fortsätter att behandla sina kunder bättre än vi blivit behandlade... Faktiskt gjorde de ett bra golv på vår övervåning, men att de skulle åtgärda problemet var ju inget de ville göra frivilligt, utan de snoppade av mig med att säga " det är inget fel" ... Så har hela bygget varit, massvis med fel som man påpekat men fått till svar "det är inget fel, så ska det vara. Ex takstolar anmäldes som fel på fredag och på söndag blåste hela huset ned...

Fasadbilden förstår jag inte heller vad den skulle vara för nytta, du är riktig och har fått ett hus byggt av roxistenhus och är nöjd.
 
Nej precis min mening, vad skulle nu denna fasadbild säga ... hmmm. Men som jag lovat här kommer den, håltillgodo:
 
  • HusetSkegrie.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vill bara göra ett inlägg..Jag råkar veta att en som jobbar på roxi stenhus har byggt ett hus i Skegrie, skåne, södra sverige....Men det behöver ju inte betyda någonting....
 
Dorfen skrev:
Vill bara göra ett inlägg..Jag råkar veta att en som jobbar på roxi stenhus har byggt ett hus i Skegrie, skåne, södra sverige....Men det behöver ju inte betyda någonting....
Den du syftar till är arkitekten på Roxistenhus vilken bor rakt över gatan till vårat hus i Skegrie. Ja dina insinueringar är rent av patetiska. Hoppas du har något mer spännande i ditt liv än hålla på med sådan påhopp. Men å andra sidan, det är kanske det som förgyller ditt liv ... :cool:
 
Redigerat:
AquaCobra grattis till huset.
Det var verkligen snyggt!
 
Andreas_Hansson skrev:
AquaCobra grattis till huset.
Det var verkligen snyggt!
Tack så mycket Andreas. Har du varit här utanför eller var det fotot?
 
Har verkligen Roxistenhus någon Arkitekt? Är han inte bra en byggnadskonstruktör? Jag kollade på hitta. se och han som står som ritningsansvarig i våra papper och gjorde konstruktionsberäkningarna bor i samma område som dig.
 
maggan9 skrev:
Har verkligen Roxistenhus någon Arkitekt? Är han inte bra en byggnadskonstruktör? Jag kollade på hitta. se och han som står som ritningsansvarig i våra papper och gjorde konstruktionsberäkningarna bor i samma område som dig.
Nää det var det .... hmmm ... värsta, är han inte en arkitekt!! :rolleyes: Ja då var det bra att vi själva stod för ideerna om planlösningen annars vet man aldrig hur det hade blivit :eek:.
 
Redigerat:
Hemmakatten
Är oerhört tveksam till AquaCobra´s husbygge vad gäller anknytningen till Roxi stenhus. Faktiskt mycket tveksam till om det överhuvudtaget finns ett hus. Om det mot förmodan finns ett hus så tyder mycket på att AquaCobra på något sätt har en anknytning till Roxi Stenhus.

En av oss 'vanliga' husbyggare hade lagt upp bilder, hade varit mkt tveksam till roxi och hade definitivt inte haft en, enligt min uppfattning, arrogant och stöddig ton i sina inlägg.

En 'vanlig' husbyggare hade uppskattat råd och tips från andra husbyggare. En 'vanlig' husbyggare hade dessutom haft hundratals inlägg med frågor om än det ena än det andra under byggets gång. AquaCobra har haft varken eller.

Det enda som finns är 15 inlägg. Och de flesta lovprisar Roxi stenhus.

Jag har varit medlem i byggahus i snart 5år och dessutom varit moderator under en tid. Jag vill uppmana er andra att läsa AquaCobra's inlägg med stor skepsis.
 
Redigerat:
Ja nu har det bara blivit på tok för mycket för oss. Vi är mycket glada för vårat hus och vi hoppas ni andra oxå kommer finna den glädjen någon gång i framtiden.

Tack för oss

Jessica & Marcus
 
Jag tycker inte den här tråden leder någon vart.
En person är jättenöjd med Roxi och andra misstror honom pga av att många tidigare Roxi-byggare blivit illa behandlande.

Konstigt att folk fortfarande är misstänksamma? Nä, pga många exempel på nonchalans från företaget att rätta till fel mm.
Konstigt att Roxi kanske nu har ett exempel på ett bra hus? Nä, någon gång måste de väl lyckas.

Även om Roxi skulle lyckas med att bygga hus så skulle jag personligen aldrig ta risken att anlita ett företag som behandlat sina kunder på detta sätt. Det finns andra husleverantörer.

Som sagt detta leder ingen vart, kanske dags att stänga denna tråd?
 
Jag har just lekt lite med bilder...

På roxistenhus hemsida finns finnansiell information, om man får fram kvartalsrapporten Q2 från 2008, finns en bild på när de bygger ett hus. Om man jämför med bilderna på som aqvacobra har gett på sin sida http://blogspot.mtconsultech.se/#home, så se man att bilderna är samma förutom att de är spelvända.
Med fotoshop är det inget problem att vända tillbaka bilden, vad tycker Ni, är inte Aqvacobra snäll som lånar ut bilden till kvartalsrapporten, eller är det tvärs om ... (bilden nedan är roxistenhus men spegelvänd)

Jag börjar förstå varför inte akvacobra inte ville komma och hälsa på i våras, jag bjöd in dem och de var på väg, men de fick förhinder flera gånger...
 
  • roxistenhus.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja vissa bilder fick jag från Roxistenhus då framskridningar gjorts. Visste inte att detta var olagligt att använda bilder på sitt eget hus som andra tagit.

Ja du maggan9 vi var på väg men saker och ting fick en väldigt låg prioritet efter att min far gick bort i januari i år i cancer. Tror du mig eller skall jag beskriva hela hans sjukdoms historia? Skall jag bifoga en bild på hans gravsten eller?!?!?!?!?!?!?!? :mad:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.