Hej,

Någon som har erfarenhet av brabyggare.se sidorna? Vi anlitade en firma som vi kände var extremt oseriösa och försökte på många sätt fuska o lura oss. Vi hittade dem via brabyggare sajten och de hade referenser som var 5+ o alla var otroooligt nöjda.

Självfallet kan det vara så att olika kunder har olika erfarenhet av en entreprenör, men denna firma var verkligen en riktig usel sådan. De försökte lura oss med både förfalskde intyg, dålig/slarviga byggen och vi fick reklammera saker flera ggr och ta dit egna besiktningsmän - vi som kund fick alltså kvalitetssäkra allt. Riktigt dåligt!

MEN till tråden, när man skirver in en förfrågan på brabyggare så ber de om namn epost och sen inget mer. Hur lätt är det inte att fabricera omdömmen? Det är ju bara att be folk man känner lägga upp en förfrågan, svara på den och sen få ett: 5+ Strålande!

Nej, brabyygre sidan måste kvalitetssäkra bättre. Fram för kontaktuppgifter till alla omdömmen!! Som det är nu är det en usel sajt där många fabricerar till sig bra referenser och bluffar för att komma framåt i konkurrensen.

Mvh,
Åsa
 
När jag går in på den siten och hittar en utförlig beskrivning av varför de får ett dåligt betyg så tar jag definitivt större hänsyn till detta än när jag ser 4 toppbetyg utan namn. Ett företag som ger referenser i form av några bilder och ingen kontaktinfo känns ju inte heller speciellt seriöst. Att sätta sitt riktiga namn (och rent av kontaktuppgifter) när man betygsätter ger alltid större trovärdighet i mina ögon, men jag kan förstå ifall man inte vill göra det på nätet.
 
Det är nog bäst att inte lita på de där omdömena utan att ta egna referenser, det är för lätt att fejka ett omdöme. Vi har anlitat hantverkare från både Brabyggare och Bello och den ena gången tog vi referenser, blev jättenöjda. Andra gången gick det för snabbt, vi anlitade hantverkaren utan att ta egna referenser och det gick käpprakt åt skogen ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.