E
Vi håller på att isolera om väggarna hemma i kök och matrum, men hur gör vi med dörrar och fönster för att få en snygg övergång mellan vägg och karm/foder? Någon som har bilder på lite lösningar? :)
 
Menar du ut- eller invändigt?
 
Milkshaken
Tror du menar utvändigt.
isf: Flytta ut dörrar och fönster till normal standard sen ger det sig självt.

Tror du menar invändigt.
isf: Ha kvar dörrar och fönster på befintlig plats och sätt en smygskiva i smygen som bildas, gärna i ljus färg typ vit eller ljus ljusgrå. sen ger sig lister och foder sig självt.
 
E
Ja, jag menar invändigt. Glömde skriva det.
Men sätta en smygskiva, blir det mindre "fönster" eller hur menar du? Ingen bra bild du kan visa på? :D
 
Milkshaken
Behöver inte bli mindre fönster, allt beror ju på vilket mått du ger smygen.
visst kan det "Krypa typ, 13 mm på var sida beroende på skivtjocklek, men du kan ta ett kort så vi får se hur du har tänkt gå tillväga.
Detta går ju att göra på olika sätt liksom. och jag har ingen bra bild att lägga upp..

om du tar ett kort på hur det ser ut och hur ni tänkt tilläggsisolera så.
kan tänkas att det räcker med en tunn masonitskiva att lägga som smygskiva, eller kanske en MDF skiva. ja som du förstår är ju förutsättningarna precis som det viset ni gör jobbet på.

Är det så att ni inte har börjat än, så föreslår jag att ni improviserar er fram.
 
E
Tack, tack för tips och råd. :D :D :D
 
Milkshaken
Så kan det se ut ja. mycket bra bilder, dock kvarstår det jag skrev att man får improvisera när man är där...

Lycka till elektra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.