Hej!
Finns en del gamla länkar som handlar om taklyft men inte så mycket nytt. Vi ska lyfta taket och har inga ritningar. Funderar på att anlita åtvidabergs takvåningar. Men, hur mycket billigare skulle det bli att anlita en lokal byggfirma som bygger med lösvirke? Är det kanske värt de extra slantarna för att få det gjort snabbt och undvika fuktskador? Offerten från åtvidaberg ligger kring 650 000 för förhöjt väggliv, 45 gr tak och en del kupor. En fördel är ju att de ritar och man slipper anlita arkitekt.
Någon som har erfarenhet?
MVH
Karin
 
Hej,
Gå in på zandén mansion och läs deras projekt. så intressant ut.
MVH
Bernt
 
När vi skulle fatta samma beslut kollade jag bla med Åtvidabergs Takvåningar. Deras offert landade på ca 700 000:-

För de pengarna fick man ett skal som var färdigt utvändigt men omålat. Invändigt tror jag att isolering ingick men inget mer.

Vi byggde i lösvirke och är nu på sluttampen av projektet. Prislappen landade på ca 600 000:- (totalt färdigt med badrum och allt). Visserligen har jag gjort allt utom förlägning av skorstenen själv.

Kan du göra saker själv så är lösvirke alltid billigare, tveklöst...
 
Vi har samma funderingar som ni, våra funderingar fram och tillbaka kan du läsa om på min blogg vimsingen.blogspot.com

Kan du göra allt själv blir det nog billigare med lösvirke.

Vi lutar nog åt att det blir ett taklyft med en taklyftfirma. Det känns som då blir projektet mer hanterbart.


/Vimsingen

www.vimsingen.blogspot.com
 
Hej!

Tack för ditt svar vimsingen. :) Vi lutar nog åt en takfirma och ett lokalt byggföretag för inredning, vi kan inte göra mycket själva och har dessutom två aktiva barn som ger oss lite fritid över. :eek: Jag ska granska din hemsida som ser mycket trevlig ut, jag skulle gärna göra en egen hemsida men vi får se vad tiden räcker till.

/Karin
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.