Jag har lite stilla i mitt huvud börjat planera baren som skall stå i gillestugan o behöver nu hjälp med att brainstorma lite.

Jag såg för en herrans massa år sedan på Äntligen hemma, när dom byggde en enkel bar med hjälp av lite ikea bänkskåp. Om jag inte minns fel så satt det x antal skåp ihop på längden så att säga o sedan hade dom ställt ett med ca. 45 graders vinkel innåt. De första skåpen utgick från en vägg. Sedan var skåpen klädda på utsidan med MDF.

Nu är det så att jag efter köksrenovering har tre st 50 skåp kvar o tänkte då i mitt stilla sinne använda dessa till barbygget och undrar då om det finns fler ideér på något snyggt som man kan göra. Jag har begränsat med utrymme, så det kan inte bli något stort projekt tyvärr. :)

Tyvärr så har jag inte lyckats förstå mig på sketch-up annars hade jag kunnat fixa till något där kanske, men än så länge får det bli beskrivning med ord. :)
 
Nog för att 70-talet är i ropet men en bar....i en gillestuga. Jag blir omedelbart förflyttad till min lek-kompis pappas gillestuga där ingen fick gå ner och gubben satt o söp i ett hörn...:)

Men visst funkar det väl idag med. Kanske..::). Om du lovar att strunta i pizzavalv, öppenspis i mexitegel och heltäckningsmatta samt stråtapet på väggen!

Peace.
 
Ja, allt det andra lovar jag att hoppa över. Jag är övertygad om att baren är på väg tillbaka o nån måste ju vara den första att våga. ;)
 
Ledsen om jag drar iväg tråden åt fel håll men jag kan inte låta bli att visa upp en grej...
I mitt hus finns en gillestuga. I den gillestugan finns en bar.

cheesus skrev:
Men visst funkar det väl idag med. Kanske..:. Om du lovar att strunta i pizzavalv, öppenspis i mexitegel och heltäckningsmatta samt stråtapet på väggen!
Min bar har inget av ovanstående men den lyckas ändå vara ett monument över det värsta med 70-talet. Kolla in bara!

hus





Behöver jag tillägga att allt på bilden bortskänkes mot avhämtning.
 
Du ser ut att ha lite låg barstol. Är det för du inte skall slå dig om du trillar av den? ;)
 
Jag kan inte bestämma mig om jag ska skriva Cool !
.. eller respect !
Ett sånt monument kan man nästan få stadsbidrag för :)

Men allvarligt, vid plannering av en bar behövs det inte tänkas på bänkskåp, tänk mera:
Fin sprit, ful sprit, vit rom och mörk + kylskåp för juice och virke.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.