Hej. Jag o min familj är påväg att bygga ett myresjöhus o vi har fastnat för Tenor. Kan nån som har flyttat in redan berätta om ni är nöjda med hus o planlösning eller bara allmänt om hur ni upplever myresjö som husleverantör! Mvh Soffi
 
Hej!

Har påbörjat byggandet. I det här skedet när bara ytterväggarna är resta känns huset nästan lite litet. Min bror bor i ett Myresjö Stallgården och det känns mycket större. Husen är i princip lika stora och har några utrymmen lite omkastade jämfört varandra. Men, det förändras nog när innerväggar etc kommer på plats.

Skulle vi börja om idag skulle det bara bli detaljändringar. Huset planlösning känns väldigt smart, inga döda ytor.

Skulle tro att avsaknaden av svar beror på att man är som mest aktiv på forumet inför och under själva nybygget med alla de frågor man då har.
Kan tänka mig att man som inflyttad bara pustar ut.
 
Hej! Vi har bott i ett Tenor i snart två månader och är mycket nöjda! Ett alldeles lagom stort hus som är smart planerat. Det finns massor av gamla trådar här på forumet gällande Tenor. Mejla ifall ni har frågor! Är inte inne här så mkt längre (så det stämmer vad ovanstående inlägg skrev om oss som redan är klara husägare...)
 
Hej igen,

Jag undrar hur ni upplever 'barnrummen'? Är de för små? De känns små, men då har man ju allrummet där barnen kan titta på tv/ spela spel etc...
 
Barnrummen är helt ok. Det bästa är planeringen med allrummet i mitten. Vi valde bort glaspartiet mot allrummet och satte där istället en skjutdörr med frostat glas. Vi är jättenöjda!
 
Vad fick ni ge extra för skjutdörren?
 
Oj, det kommer jag inte ihåg. Vi valde först en annan glasad skjutdörr som vi veckan innan leverans fick beskedet om att den inte gick att ha som skjutdörr så vi fick byta dörrmodell i hela huset... Vad jag minns var att dörren vi valde från början var rätt dyr, kanske omkring 7000-8000 kr.
 
Hej alla husbyggare! Läs gärna min nyskapta blogg som handlar om inredning och vårt husbygge. Vi bygger ett Tenor med myresjö som totalentrepenör. Välkomna på http://signe-1.blogspot.com
Ni som redan bor i ett Tenor, hur trivs ni i huset med planlösning o dyl? Mvh Sofia
 
Så hade man bestämt sig, det blir ett Myresjö Tenor, klart till semestern 2010.
Vill passa på att tacka för alla inlägg på forumet som hjälpt till att bestämma sig.

Skall se till att besöka forumet under processen för att var andra behjälpliga i möjligaste mån.
 
Får man lov att fråga vad ni betalade för Tenor? Vad ligger grundpriset på och ingår grunden då?
 
Vi betalar ca 2,1 för huset NF standard inkl grund. Sen tillkommer alla tillägg för tillval och avgifter. Huset kostar i byggsats standard ca 1,2.

Jag kan ge ett mer detaljerat svar på fredag, har inte den korrigerade kalkylen och specen nu tyvärr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.