Nja jag vet inte jag...känns inte designen lite tillkämpad? Typ att "nu ska vi få in varenda jäkla designfluga samtidigt, kosta vad det kosta vill". Kanske passar i ett nybyggt modernt hus, men i ett sekelskifteshus... nä.
 
Jag tycker man måste få renovera 99år gamla lägenheter. När huset byggdes lär det inte funnits badrum, och köket var nog beläget i något av det små rummen mot gården.

Tycker mycket av renoveringen är tidstypisk, med golvsocklar, spegeldörrar, rosett och stuckatur i taket och medaljongtapeter.

Det som bryter av mest förutom köket är väl möbleringen, men den behöver du nog inte köpa loss av homestylingfirman.


/Abbe_
 
"Förr i tia" satte man belysningen i centrum av rummet. Antagligen för att det skulle räcka till och täcka hela rummet, med tanke på de dåliga ljuskällorna.
Tycker nog att man borde anamma det istället och komplettera med lite lösa armaturer som golvlampor och bordslampor. Spotlight är så otroligt osexigt som allmänbelysning. Som accent- och punktbelysning duger det dock.
 
Mycket läcker lägenhet men skulle nog velat byta ut det svarta golvet mot något annat men vet inte mot vad...
 
Johan Gunverth skrev:
"Förr i tia" satte man belysningen i centrum av rummet. Antagligen för att det skulle räcka till och täcka hela rummet, med tanke på de dåliga ljuskällorna.
Tycker nog att man borde anamma det istället och komplettera med lite lösa armaturer som golvlampor och bordslampor. Spotlight är så otroligt osexigt som allmänbelysning. Som accent- och punktbelysning duger det dock.
Amen!
/Ronnie
 
Sex!
Jag måste bara få invända mot anmärkningen mot svart matta. Vi ger oss strax i gång med att renovera köket. Det blir svart matta, svart bänkskiva, svart kakel, svarta vitvaror och en svart bordslampa, MEN, inte en enda spotlight. Satsar i stället på hederliga lysrörsarmaturer och lågenergilampor. I lyktstolpen utanför blir det också lågenergilampor 3x20W (Philips Turbo Energy Saver).
VVS!
 
För det första var det alldeles för många spottar, för det andra är det stora problemet att man väljer att "märka ut" spottarna med att välja silverram eller rostfri look på såna här detaljer i allmänhet. Fy bubblan säger jag...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.