Varför bygger man inte hus med "gömda" garage? Jag tänker mig ett snyggt symmetriskt hus utan något som helst synligt garage eller annan ful byggnad intill huset.
Majestätiskt, herrgårdsliknande... men garaget finns där i ena sidan av huset (inte helt ovanligt) fast dörren är en lönndörr och smälter omärkligt in i fasaden.

Vore inte det snitsigt?

(Finns det inget "allmänt"-forum om husbygge?)
 
Det finns. En bakants bekant med en massa pengar flög över sin gård en dag och konstaterade att huset var osymetriskt. Han hade ju ett garage på ena sidan men inget på andra och det såg ju inte klokt ut uppifrån.

Varpå det byggdes till på andra sidan och monterades likadana portar fast bara i blindo för innanför så är det biljard och hobbyrum. Tilläggas bör att även framfartsvägen flyttades 10-15m för att hamna mitt framför huset med el och allt.

Det skall ju vara snyggt liksom.
 
såg ett trevligt sådant i en heminredningstidning för några år sedan.

Det var ett vanligt fyrkantigt garage med platt tak...

På taket låg det förstås torv och gräsmatta. Träet på garaget var betsat i mörkbrunt, sedan hade man satt SPEGLAR på fasaden, mellan klyvda långa björkstammar...

Effekten blev att garaget stort sett försvann - rätt läckert faktiskt.
 
Eller varför inte bygga ett riktigt stort fint drömgarage, med all tänkbara verktygs & maskinporr.
Och dölja huset i, ett par rum med kokvrå eler så ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.