Underhållsfritt fönster låter som det bästa men vad ska jag tänka på när jag ska välja leverantör? Finns det bra och dåliga alternativ?
Vi har ett litet badrum och fönstret vi ska byta är bara 68 x 78 cm.
SKa det vara ett fast fönster eller öppningsbart. Vi ska ha fuktstyrd fläkt i taket och ventilationsgaller i dörren för ventilationen.
För att grannarna inte ska oss vill vi ju ha frostat glas eller något annat om det finns? Något tips till oss?
 
tar bort mina fönster i badrummet o ersätter med glas block =)
 
Mmm, det är också en idé!
Men är inte inne på det riktigt utan vill nog ha ett fönster.

Ingen annan som kan tipsa mig?
 
Du kan köpa vilket fönster du önskar. Plastfönster kanske kunde vara nåt? Ska det inte sitta i duschen så kvittar det däremot nog.

Lokala bygghandlare skulle jag föredra. Tex elitfonster har återförsäljare över hela landet. Kanske tom din lokala järnaffär är ÅF för nåt företag.

Frosteriet köper du lämpligen en film du klistrar på insidan. Finns lite överallt, lokale glasmästaren kanske?
 
Glas typ väljer du när du beställer fönstret. Cotswold är en typ som är vanlig i badrum/ Toa.
 
Till vårt nya badrum har vi satt in ett 3glas fönster från traryd med travertinoglas(rutat) just med storleken 7x8 dm precis lagomt tycker jag.
 
Scatkatt skrev:
Underhållsfritt fönster låter som det bästa men vad ska jag tänka på när jag ska välja leverantör? Finns det bra och dåliga alternativ?
Vi har ett litet badrum och fönstret vi ska byta är bara 68 x 78 cm.
SKa det vara ett fast fönster eller öppningsbart. Vi ska ha fuktstyrd fläkt i taket och ventilationsgaller i dörren för ventilationen.
För att grannarna inte ska oss vill vi ju ha frostat glas eller något annat om det finns? Något tips till oss?
Håller på med badrummet själv, och tog beslutet att ta bort befintligt fönster, ersätta med glasblock tak till golv.

Trä och vatten är inte alltid bästa kombination, det ska man kanske tänka på om det ska finnas i närhet av duschen.
Annars kanske plastfönster?
fönstret du ska byta benämns nog som 7*8 fönster
Om du vill ha fast eller öppningsbart är ju helt upp till er själva!Dock så är fasta fönster oftast billigare än öppningsbara.
Frostat glas går absolut att få, bara beställa det när man beställer fönstret.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.