Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Välkommen till "Hata Telia"-klubben. =)
 
Vi har byggt hus i Hässleholm och vi har fiber med Telia. När jag fick pappren från kommunen innan vi köpte tomten stod det att det skulle kosta 20-25000. Kändes som en hög kostnad men vi tänkte att det trots allt kanske var värt det.
Men när jag ringde och kollade med Telia så visade det sig faktiskt att det inte kostade nånting alls. Allting var nämligen redan framdraget och klart till tomterna. Bara att koppla in när huset var klart.
Så Telia har sina ljusa sidor!
 
Då kan jag berätta hur det gick till hos oss, fiber ligger redan draget i gatan till alla hus på ett nybyggt område i Åstorp.

Om man beställde innan 7/6 2008 kostade det inget att få det inkopplat men eftersom jag ringde 17/6 så fick jag betala 16.000kr..... och det var många turer innan vi vl fick det inkopplat... ingen på telia verkar veta hur det fungerar o hur man ska göra beställning men nu är det inkopplat och fungerade bra direkt dock är det lite bittert att flera grannar inte fick betala något och att dom nu tar 1k för 1 timmes jobb....
 
Hej alla positiva själar, här kommer hälsningar från en mycket nöjd och glad familj som precis (förra veckan) besiktigat och flyttat in i vårt underbara hus byggt av Roxistenhus AB. Tyvärr har det inte funnits tid över att uppdatera vare sig detta forum eller våran blogspot sajt med information. Detta kommer naturligtvis att ske inom det snaraste. Nu när huset står klart återstår trädgården med stensättning, gräsmatta, trädäck samt paviljong och om min fru får som hon vill blir det en liten jordkällare.
Ni som följt bygget (ämnet) från början har märkt att jag/vi har hållit en objektiv ställning och positiv anda till att vi valt Roxistenhus som våran totalentreprenör för vårt första hus. Efter en noggrann besiktning av en Gar-bo utseed besiktningsman så kvarstod endast kosmetiska påpekningar vilka majoriteten fixades idag (en dryg vecka efter besiktning).
Under hela processen har vi haft god kontakt till Roxistenhus genom deras försäljningschef som tagit alla frågetecken med bravur genom att försäkra oss genom ett mycket gott handhavande. Även våran KA har gjort ett strålande arbete genom hela byggprocessen.
Nu till ni framtida husbyggare, tänk på att det finns nöjda kunder till Roxistenhus och vi blir fler. Skapa er en egen uppfattning, var aktiv och var observant när ni ska till att bygga hus. Fråga så fort något känns oklart och ta hjälp av er KA.

Ny information kommer snart på blogspotten :). Ha det gott.
 
Hej,

Detta måste man ju få gratulera till !!
Jag må ha letat dåligt, men jag har inte sett något positivt omdöme om Roxistenhus tidigare.

Men du, dina råd till potentiella husköpare känns ju tämligen naiva. De fall som vanligen hanteras här är ju de fall där man inte bryr sig om KA, fullt ut struntar i vad Gar-Bos besiktningsmän tycker och gör sig onåbara när kunden söker kontakt.
I ert fall tycks man ha insett värdet av att lyckas fullt ut med vad man utlovat och placerat er i en gräddfil, det faktum att kontakten gått via försäljningschefen visar ju att så kan vara fallet.
Det finns nog fog för frågeställningen i inlägg två, ändå ...

Grattis igen
/MF
 
Men ska det verkligen krävas att ha en KA som har utökad befogenhet från köparens sida( inte bara normaluppdraget ), för att ett börsnoterat företag ska uppföra ett hus som följer gällande lagar?
Du berättade i ett tidigare inlägg att något höll på gå galet, men Er KA räddade Er. Och vi hade nog inte haft lika bra hus idag om vi inte hade haft en underbar KA som slog näven i bordet flera gånger under byggnationstiden...

Det är väl för väl att Ert bygge blev bra i slutändan, annars vore det ha varit kört för Roxistenhus, nu har de i alla fall någon som är positiv.

Vi andra har ju haft våra dispyter med VD, ekonomichef, försäljare mm. Jag har personligen fått veta att man inte ser med blida ögon på att jag skriver saker på forumet. Men vad gör man om företaget vägrar hantera problem som ex vårt golv på övervåningen och nonchalerar det med att att säga att det inte är något fel? ( svikt 11mm på vissa ställen som anmäldes till dem1 månad efter slutbesiktning)

lycka till i framtiden med ert hus.
 
Det är ju oftast inte de personer det har gått bra för under ett bygge som är intressant utan det är mer intressant hur kunder som det strular för blir behandlade.

Det gäller ju inte bara husföretag utan om allt som har med konsumtion att göra, hur man blir bemött i mataffären när man klagar till hur man blir bemött när det strular när man bygger ett hus.
 
Tänker nu sticka ut hakan lite men kan faktiskt inte låta bli.

Jag har en fråga som jag tror många ställt sig.
Det har skrivit spaltvis med dåliga erfarenheter om Roxi Stenhus ( jag har aldrig haft med de att göra så jag har egentligen varken ngt positivt eller negativt att säga).
Men....
Hur kommer det sig att någon som uppenbarligen läser och skriver i detta forum...känner till familjers olika öden när de har haft med Roxi att göra etc....bestämmer sig för att bygga just ett RoxiHus..... börjar skriva i foumet om hur bra allt går..... får förmånen att har direktkontakt med försäljningchefen under bygget etc...
Måste säga att det låter lite för bra. Eller?:confused:

Det kanske är bara jag som är misstänksam av mig men det är ngt jag har lärt mig nu när jag har haft med byggbranschen att göra i snart ett år.....:eek:
Min allmäna uppfattning är som någon tidigare nämnt att det är inte de lyckade husen som räknas utan hur man sköter sina såkallade misstag......
Oavset vilket så grattis till att åtminstånde du är nöjd med Roxi. Du verkar tillhöra en liten exklusiv skara.

häls.
 
Redigerat:
Tack för alla "fina" ord, eller? Ja det enda som jag hör av de senaste inläggen på mitt senaste mycket glada och upprymda inlägg var att ni i stort sett inte tror mina ord och (när man läser mellan raderna) misstänkliggör vårat mycket positiva handhavande av KA, Gar-Bo och sist men inte minst Roxistenhus AB. Jag tycker detta är mycket trist.
Det vi har fått ut av att skriva på detta forumet är helt klart och tydligt:

Skaffa dig en egen uppfattning och låt dig inte dras ner i den pessimistiska pölen av skitsnack som endast kan leda till en omfattande depression.

Nej nu tackar vi för oss. Huset är färdigt och vi är mycket nöjda. Vill skicka ett sista tack till de personer för de genuint intressanta inlägg som tillförts vårt ämne - Roxistenhus i Skegrie.

Med lyckliga hälsningar

En glad själ :)
 
Snailman
Jag fick en egen uppfattning om Roxi efter att ha sett plusprogrammen, där deltog VD:n, denne verkade tycka det var ok att kunden fick sitta emellan medans roxi och den firma som roxi anlitat för att resa huset käbblade om vems fel det var, jag har nog inte direkt någon positiv uppfattning om en firma som låter en kund sitta emellan för något kunden är utan skuld i...

synd att man inte kan se gamla plusprogram på nätet...

Erfarenheterna nedan har inte med Roxi att göra...

Det är inte så konstigt vi är misstänksamma, jag har koll på en annan husfirma som det skrivits om här på forumet, där de kunder som inte inte har klagomål ifrågasätter den klagandes uppgifter, då de fått 'hemlitg' information från husfirman att klagomålen är utan grund...


Personligen så har jag lite svårighet med att se en kund som håller på att bygga sitt hus, samtidigt med att denne diskuterar trovärdigheten hos andra missnöjda kunder, med husfirmans representanter, som helt objektivt sanningsvittne.

Man kan ju tex föreställa sig att husfriman klagar för sin nya kund om den negativa kritiken på nätet och då indirekt uppmanar den nya kunden att skriva positivt om företaget, och är man då mitt uppe i ett husbygge med firman så vill det nog mycket till för att man inte ska följa uppmaningen, och firman har ju då ett extra stort intresse i att anstränga sig lite extra så kunden blir nöjd.
 
Bara för att "ha läst på" så kollade jag dina bloggar och hittade inga bilder på tex barn/fru/familj. Vidare "hitta.se"'ade namnet i bloggen både i skedrie, klagshamn och malmö, ingen träff. Allt helt ok enligt mig, men när man lägger samman det hela med i princip totalt rosande av Roxi stenhus då kan man bli tveksam.

För att övertyga oss alla långt bortom rimligt tvivel varför tex inte bara sätta upp ett papper med ditt nick i ett fönster och fota utifrån så det syns?

Ställer mig i mittenfacket tills vidare. Plus att jag vill se bilder på det färdiga huset :D
 
v-g skrev:
Bara för att "ha läst på" så kollade jag dina bloggar och hittade inga bilder på tex barn/fru/familj. Vidare "hitta.se"'ade namnet i bloggen både i skedrie, klagshamn och malmö, ingen träff. Allt helt ok enligt mig, men när man lägger samman det hela med i princip totalt rosande av Roxi stenhus då kan man bli tveksam.

För att övertyga oss alla långt bortom rimligt tvivel varför tex inte bara sätta upp ett papper med ditt nick i ett fönster och fota utifrån så det syns?

Ställer mig i mittenfacket tills vidare. Plus att jag vill se bilder på det färdiga huset :D
Nu är du nog lite väl misstänksam... Om jag tolkar ditt inlägg korrekt misstänker du att Aqua Cobras inlägg och blogg egentligen skrivs av Roxi. Visst är det möjligt, men det tog mig ca 1 minut att kolla att namnet på bloggaren verkligen finns i verkligheten och är bosatt i Skåne.
 
Pepparkaka:Som sagt så ställer jag mig i mittfåran dvs jag är skeptisk till motsatsen bevisats. Dessutom är jag inte helt ensam. Så som Roxi behandlat andra kunder skulle det heller inte förvåna mig, ÄVEN om de i detta fall varit ytterst målmedvetna(6 månader).

I Skåne fann jag också en MEN inte i de orterna som angavs i blogg osv. Som sagt, allt är ok man kan vara skriven lite varstans, alla databaser är inte uppdaterade osv. MEN det ökar på tvivlen, förstår du vad jag menar?

Just nu väger vågskålarna jämnt men jag skulle gärna se att trådstartarens skål tyngdes ner med lite bilder som vi alla ändå vill se.

Kontrollen är något jag kollar så fort jag ser en bil man "funderar på" på blocket. Stämmer uppgifterna i annonsen så är det ju mindre chans att det är något fuffens eller hur?
 
Eftersom vi har gått igenom samma procedur som många som byggt med Roxi stenhus, fast med en annan husleverantör, berör mig detta djupt.
Jag vet vad det innebär att bli nonchalerad av husleverantören när det börjar gå fel i bygget. Man ringer och ber från början: snälla att hjälp oss. När man då inte får hjälp utan står där med ett hus som kostat oehört mycket och huset har alla möjliga fel och brister...
Då skriver man bl.a på detta forum för att få ut sin ilska och frustration.
Vi som drabbats/drabbas gör ju inte det för att snacka shit utan som en sista utväg ur helvetet.....
När sedan en annan kund går in på forumet och berättar om sitt drömbygge med samma företag, då brister det lite till och frågan man ställer sig: Vad har vi andra gjort för fel, har vi inte betalat tillräckligt (i vårt fall ca 600.000 mer än vad som beräknades), är vi inte värda lika mycket som kund.
VAD HA VI GJORT FEL!!!
Givetvis undrar man ju också om det är husföretaget själva som lägger upp en fiktiv kund där allt går på räls. En kund som inte drabbas av förseningar, vattenskador, elfel m.m. Utan som tryggt kan flytta in på bestämt datum och till och med får huset storstädat.

Nej, respektera oss som använder forumet för att ge kunskap till andra så de slipper samma helvete!

Och till slut: Husleverantörer: Skärp er, ta ert ansvar för fel och brister! Det är levande, riktiga och vanliga människor ni har ansvar för.
 
v-g skrev:
Bara för att "ha läst på" så kollade jag dina bloggar och hittade inga bilder på tex barn/fru/familj. Vidare "hitta.se"'ade namnet i bloggen både i skedrie, klagshamn och malmö, ingen träff. Allt helt ok enligt mig, men när man lägger samman det hela med i princip totalt rosande av Roxi stenhus då kan man bli tveksam.

För att övertyga oss alla långt bortom rimligt tvivel varför tex inte bara sätta upp ett papper med ditt nick i ett fönster och fota utifrån så det syns?

Ställer mig i mittenfacket tills vidare. Plus att jag vill se bilder på det färdiga huset :D
Anledningen att jag lade upp detta ämne här var för att visa vårt hus under byggnationen och inte något familje album som du eftersöker. Vidare bör du nog gå en datorkurs för nybörjare om du inte hittar mitt namn från bloggen, och du det heter Skegrie i Trelleborgs kommun i Skåne i Södra Sverige!!! Om du är så full av tvivel att detta hus verkligen existerar så tycker jag du skall sätta dig i bilen och köra hit. Och det där med att söka mitt namn på Eniro,se, hmmm ja vi har ju precis flyttat in (2 veckor sedan), det kanske tar lite längre tid för att databaserna på Eniro.se och Hitta.se uppdateras.... men det kan väl inte du veta. Och varför i skulle jag vilja exponera mig själv för en sådan tvivelaktig person som dig för att du skall sluta misstro. Skegrie är adressen pallra dig hit så får du se huset, men våga bara inte ringa på klockan... :mad:

Hmmm .... ja såg precis att du är från VästraNorrland ... jag lägger upp en bild här på forumet istället imorgon så du inte behöver köra så långt ...
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.