Nu Är det dax om 2 veckor

Vill att ni hjälper mig att göra upp en lista på allt som man bör kolla på och vad som är acceptabelt och inte.

Tex om det är fingeravtryck på tapeten från jobbare, är detta ok eller inte osv ..........

Lista gärna alla era erfarenheter ni som redan har gjort detta.

Dena tråd kommer nog vara till stor hjälp till många.

Tack på förhand

//Matte
 
Hejsan!

Det finns redan en mängd trådar om detta. Prova att söka i forumet så kommer du att få massa tips!

/Des
 
Hittar inga vettiga trådar på ämnet

Jag skulle villja ha en lista som folk skriver ner här så allt blir samlat på ett ställe

En brutal besiktnings lista helt enkelt 8)

/matte
 
Hej Matte

Vi kanske kan hjälpa varandra lite. Vårt Modulenthus skall besiktas 18 oktober.

Tycker att det är svårt att veta vad som är acceptabelt och inte.

En av de eminenta experterna här på forumet svarade så här på frågan om När det föreligger fel i entreprenaden:
"Fel föreligger om resultatet inte blivit i enlighet med vad du har rätt att förvänta dig. Som utgångspunkt gäller att arbetet skall utföras enligt vad parterna kommit överens om. Arbete skall även genomföras ”fackmannamässigt”, vilket innebär att du har rätt att ställa krav på att arbetet skall genomföras på ett sätt som man kan förvänta sig av en professionell yrkesman.
/Stefan Häge"

Något vi redan sett som jag vill ta upp är:
Målningen, det är i de flesta vinklar ej målat ordentligt - det ligger färg i 45 grader istället för ända in i hörnet 90 grader.
Dörrar - att de stannar i läge man satt dem, ej stängs.
Skadad utrustning kök, badrum osv
Helt enkelt kommer vi att gå igenom ritningarna och kolla allt vi kan komma på i varje rum.

Så långt just nu. Återkommer om jag kommer på mer saker.

Hoppas verkligen att ni har det berömda noll-felshuset som Modulentsäljarna säger sig vilja ha!!

/Saren
 
inga mer som har lite bra erfarenheter att dela med sig av???
 
Är det så dåligt med tipsare?

snälla hjälp
 
Ja, det är verkligen tomt på den här fronten.

Efter att just ha läst ett protokoll från en dylik besiktning kan jag komma med följande:

Golv
Ojämnheter
Knarr
Repor/märken

Fönster/dörrar
Leta efter slagmärken
Testa att de går att öppna och stänga lätt

Fasad
Djupa spikmärken
Sprucken läkt
Skarvade brädor?

Tycker också det är svårt att veta hur petig man skall vara. Har försökt gå efter devisen att det som jag tror mig kunna göra bättre själv är för dåligt. Har inte heller hittat mycket ;-)

Vi har för övrigt slutbesiktning imorgon....
 
Lycka till

skriv gärna hur det gick


//matte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.