Vi står i begrepp att bygga oss ett Aneby hus (926) straxt utanför Stockholm. Genom detta forum har jag fått höra att deras hantverkare inte är bra, självklart blir jag orolig.
Finns det någon som har haft ett bra hantverkarlag och vad heter dom i så fall.
 
K
Jag bygger ett modifierat 913, bygger på delad entreprenad, och har valt mina hantverkare själv, dock inte i Stockholmstrakten. Skulle väl rekommendera att du begär referenser på alla hantverkare. Anebyhus själva har varit jättebra, allt har stämt perfekt hitills, (huset kommer i morgon).
 
Detta är bara spekulation men jag tror det beror enormt på vilken säljare du går via. Jag hoppas och tror att vi haft tur med vår säljare som har ett eget "stall" med hantverkare som skall vara synkade och on-speaking-terms med varandra.

Vi bygger i Stockholm och ni får gärna PM:a mig detaljer så kan vi stämma av

/Fredrik
 
Vår säljare intygade att hans hantverkare var bra, fungerade kanske på en del hus men inte hos oss. Så även sk bra hantverkare kan göra dåliga arbeten, ha för mycket att göra m.m. Eftersom vi har byggt hus själva tidigare (inte detta hus) så kanske vi vet mer och är noggrannare.

Anebyhus har dock fungerat bra, dock har reklamationer tagit tid, vi har fortfarande inte fått allt, de glömde även att göra beställningar i samband med husleveranserna. Bla glömdes köksfläkten och duschväggarna.
 
Det är tydligen så att samma hantverkare används för alla Anebyhus byggen i Stockholmtrakten, om Anebyhus sköter den entrepenaden. Anebyhus säger att dom gör 50-60 hus per år och att det självklart kan bli fel. Hantverkare kan också, precis som vi andra dödliga, ha en dålig dag osv. Dom dementerar dock att det skulle vara ovanligt mycket fel som beror av hantverkare.

Det får man kanske godta. Men det är klart, om man betalar nära två miljoner för standardutförandet så kanske man inte vill ha fel på produkten.

Har, dock fått kontakt med andra intressanta företag så jag kommer nog att bygga ut istället för nytt.
8)
 
Hej !

Rörisarna som vi hade var kanon , jag kommer ej ihåg namnet nu men dom kom ifrån Saltsjöbadstrakten. ( Jag torr att dom heter BJ rör eller något liknande).Undvik att anlita Runö el om han finns kvar ideras stall. Han svarar aldrig på telefon & gör ett slarvigt jobb. Jag gick via deras Stockholm syd kontor. Bygglédaren på det kontoret var det väl si & så med när man ville ha svar ibland. Men jag rekomenderar att vänder dig direkt till fabriken om du känner att du inte får rätt svar av lokalkontoret. Var sedan noga med att föra en byggdagbok om vad som händer på bygget & ta mycket bilder. Det är utmärkt att ha om ni blir oense om något.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.