Hej!
Undrar vad ni har betalat för era hus exkl tomten alltså endast för själva huset (och grunden) och vilka tillval ni har gjort och ungefär vad dom har kostat.
Visa även bilder på huset om ni har..
mvh S
 
A
Då det finns en otrolig mängd olika hustillverkare och husmodeller kan det hjälpa om du skriver vilken typ av hus du/ni är intresserade av och gärna från någon specifik tillverkare, eller ett par olika modeller ni är intresserade av. En allmän fråga ger sällan konkreta bra svar. Vad är ni ute efter? Tänk igenom och specificera!

Använd gärna även sökfunktionen då många redan svarat på exakt samma fråga beroende på tillverkare...
 
sixun skrev:
Hej!
Undrar vad ni har betalat för era hus exkl tomten alltså endast för själva huset (och grunden) och vilka tillval ni har gjort och ungefär vad dom har kostat.
Visa även bilder på huset om ni har..
mvh S
2 600 000 kr för nyckelfärdigt tvåplans på knappt 150 kvm boyta med carport.
Huset ligger i stockholmsförort söder om stan och av priset är det tillval för cirka 70'.

Med "nyckelfärdigt" menar jag "nyckelfärdigt". Dvs gräsmatta, asfaltering och all målning både inne och ute är fixat. Bara att flytta in...
 
Redigerat:
vilken husleverantör och hus har ni då Nanorch?
mvh Sophia
 
Nanorch skrev:
2 600 000 kr för nyckelfärdigt tvåplans på knappt 150 kvm boyta med carport.
Huset ligger i stockholmsförort söder om stan och av priset är det tillval för cirka 70'.

Med "nyckelfärdigt" menar jag "nyckelfärdigt". Dvs gräsmatta, asfaltering och all målning både inne och ute är fixat. Bara att flytta in...
Grattis, du har gjort en kanonaffär.

Själva har vi betalat ca 3 900 000 för allt, 220 kvm inkl grund. Tillval på ca 500 000 . Då är huset inte en låda på plan mark iofs. i tillvalen är det främst värmesystem, konstruktionsändringar och badrum och kök. Centraldamsugare, kamin, ektrappa och vattenburen golvvärmefinns med i tillvalen också.
 
sixun skrev:
vilken husleverantör och hus har ni då Nanorch?
mvh Sophia
Jag inser nu att jag är i fel forum del. Vi köper inte Prefab utan nyckelfärdigt lösvirke (massproducerade för vårat område) så det blir ju inte riktigt samma sak.

Havsutsikt skrev:
Grattis, du har gjort en kanonaffär.

Själva har vi betalat ca 3 900 000 för allt, 220 kvm inkl grund. Tillval på ca 500 000 . Då är huset inte en låda på plan mark iofs. i tillvalen är det främst värmesystem, konstruktionsändringar och badrum och kök. Centraldamsugare, kamin, ektrappa och vattenburen golvvärmefinns med i tillvalen också.
Vårat är väl mer en låda på plan mark men bergvärme + FTX, vattenburen golvvärme och relativt bra standard på kök + badrum ingår.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.