Hej!

Är ny på forumet. Jag har ett problem. Vi ska köpa hus, nyckelfärdigt, och håller på med tillvalen. Köket är absolut värst. Både jag och min fru vill ha diskbänk i ek och enda snygga alternativet är med en limmad diskho (hel diskho funkar inte pga måtten).

Ny är vi j*****t oroliga att det ska bli fult efter ett par år pga fukt i skarven mellan trät och den limmade diskhon. Blir det det? Är det nån som har erfarenhet av detta? :confused:

Otroligt tacksam för svar!!

Fabrikatet på bänken är VEDUM.
 
Hemmakatten
Ja, det blir fult! Har bott itvå hus med träbänk och limmad ho, en bänk i ek och en i bok. Oavsett hur noga man är med att torka bort och att olja in, så blir skivan oundvikligen mörk/svart runt hon efter några år.
 
Skulle hellre valt Kvik´s tunna komposit, eller om det är granit.
 
Japp, det blir fult runt kanten efter några år = egen erfarenhet...
 
Oj vad det gick undan! Fantastiskt! Tack så mycket. Då lutar det åt sten, bara det att den kostar så in i bänken.
 
Varför inte bänkskiva i ek fram till diskhon, sedan hel diskbänk, och sedan ny bänkskiva i ek? Du skriver att hel diskbänk inte funkar pga måtten, men diskbänkar går att få i nästan vilka mått som helst!

Vi har gjort så, fast vi har virr-varr skiva på var sin sida om en 80 bred 70 djup 4 hög diskbänk från Franke.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.