Som rubriken lyder så byttes två fönster i helgen, otroligt skönt att bli av med vattenläckan som hade skapats av dåliga fönster.

Efter jag satt dit foder mellan de två fönsterna blev det en liten glipa (ca 10mm) mellan foder samt fönsterkarm, hur tätar jag detta enklast? Behöver jag täta?

/Marcus
 
  • Fönster.GIF
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har letat efter konstruktionsexempel på foder/smyg-kombinationer men hittar ingen bra information på hur det ska göras, traguiden.se verkar inte det jag eftersöker, någon som vet vart det kan finnas?
 
Klackfoder?
 
kvartstav ?
 
Hur många millimeter pratar vi om ? Fick du en glipa mot övrefodret o fodret på sidorna med ? I bland kan det ju vara så att väggen på ena sidan fönstret är i lod medans väggen på andra sidan lutar. Det kan då vara svårt att få fonstret helt tätt överallt mot utvändigt foder. Fönstret skall ju sitta i lod för att det skall löpa och fungera bra.
Ibland får en mjukfog/Målarfog vara lösningen.
 
Nej på sidorna fanns befintliga smygar och foder redan och där funkade det bra, det va bara i mitten som jag inte fick till det, eftersom vi fick bygga en helt ny vägg i "hålet".

Har gjort en ny skiss som jag förmodligen ska köra på.
 
  • Fönster1.gif
Kör på den !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.