Här kommer tre bilder med förslag på hur vårt hus skulle kunna se ut. Ovanför huvudentrén är det nu en ful balkong där balkongdörren går ända upp till underspikningen. Taket har inget utstick, efter tilläggsisoleringen, är det fult utan eller lite kaxigt. Kom gärna med åsikter!
 
  • sarasimonshus.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • huset7ockra.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 640huset.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • huset12640.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Bilden nere tv tilltalar mig från utsidan. Frågan sedan är ju vad som döljer sig invändigt. Vilket väderstreck är den fasad riktad mot? Det spelar iaf i min värld in på placering och hur många fönster jag vill ha.
 
fasaden vetter mot väster. Det aktuella rummet är ett allrum på ca. 25kvm.
 
Bilden nere till vänster är klart snyggast!
 
Är det ett 40-talshus, så är övre bilden till höger mest korrekt i stilen. Jämför detta, som är original fast med Eternit påsatt på 50-talet.

Fasad1.jpg

Men som sagt, den nere till vänster är kanske snyggast. Jag tror att den skulle se ännu bättre ut om ni gör ett likadant fönster uppe och nere på den vänstra sidan. Nu är det lite väl många olika modeller på fönstren.
 
Tackar för all feedback. Vägglivet på övervåningen tillåter tyvärr inte att man använder ett liknande förnster upp som nere, nu syftar jag på vänster sidan.
 
Ang takutskjut så är det kaxigt på ett modernt funkishus, i ditt fall skulle det vara snyggare med minst 50 cm till på gavlarna. Är du på g att lägga om taket så förläng det, det är inte så mycket jobb att gå in till takstol 2 och lägga ny råspont ut på gavlarna.
Men du har helt rätt i dina funderingar, huset måste ha ett harmoniserat uttryck så det inte ser skevt ut. Bilden nere till vänster är snyggast, men färgvalet, rött och orange ger mig gåshud.
 
Vänster nedtill men - övre kant på vänster fönster och fönster vid dörr är de på samma linje? svårt att se men det skulle bli snyggare.
 
Bygg en farstutrapp med samma takvinkel som huset utanför entrén så händer det något, som huset är nu är det lite väl mycket kloss över det hela. Då får du ett samspel med garaget eftersom du får två gavelspetsar synliga ut mot gatan. Med en rejäl trappa får du bra skydd mot regn så ni kan ställa ifrån er kassar och väskor, sparka av er blöta skor med mera. Snyggt och praktiskt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.