Jag har provat Plastic Padding som spackel utomhus och det fungerar helt ok för mina behov. Kruxet är bara att det är knöligt att blanda till hela tiden och spackla "vidare".
Däremot så är det ju bra med kort torktid, lättslipat och så.
Är det någon som vet om det finns något enkomponentsspackel som skulle
fungera liknande denna Plastic Padding?

Jag har hittills bara hittat spackel som ej torkar helt eller har väldigt lång torktid (veckor)
och som bara kan läggas på i tunna lager.
 
Vad ska du spackla?
 
Det finns något som heter "Casco Hus-fix" och så har Bostik en likadan produkt som heter "Repofix". Det är pulver som du får blanda med vatten. Bägge kan läggas på i tjocka skikt och sjunker inte in lika mycket som vanligt spackel. Fungerar lika bra på puts och betong som på trä.
Men om det är träpanel som du ska laga sprickor i tycker jag att du ska använda en mjukfog som tex. "Multifog" den finns i en rad olika färger, men är också övermålningsbar.

Men om jag hade vetat vad du ska spackla så blir det lättare att hjälpa dig. Finns en uppsjö av bra produkter att använda utomhus, fast med en tub målarfog (för utomhusbruk) kommer man långt med.
 
Tack för era svar, jag ska förtydliga mig.

Det gäller en utomhusveranda där jag skulle vilja spackla på stolparna som håller upp
taket, också lite längs takbjälkar och hängränneplanka. Mycket är är gjort av restvirke
som är hopspikade/hopskarvade. Skulle vilja dölja skarvarna och hammarslag, spikskallar m m.
 
Ett oljebaserat spackel kanske kan vara något. Kolla med lite träbåtsentusiaster, de kan det där.
 
Tycker nog att Plastic Paddings "Super spackel" låter som den produkt du bör använda. Du kan ju också använda Målarfog för utomhusbruk. Den blir inte hård och är inte så lätt att slipa, men är övermålningsbar. Kollad lite i våra hyllor här i butiken och det är dom produkterna jag kommer att tänka på.
Finns säkerligen någon form av snickerispackel utomhus du kan använda dig av, men då får du sondera marknaden lite. Tar nog längre tid för dig att leta upp det än att stå och blanda ihop lite " PP" :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.