Hej. Vet inte om jag lagt detta på rätt ställe, men utomhus handlar det i alla fall om.
På min uppfart som är asfalterad har det gått hål. Kan man laga detta själv och i så fall hur?

Mvh Calle
 
Lättast är ju att stanna vid ett vägarbete och byta några pilsner mot en hink asfalt. Annars kan du ju också testa kallasfalt men det har jag inte nggn erfarenhet av själv.
 
Jo, det är som Donald säger att man kan köpa kallasfalt på burk och trycka i. Lite makadam i botten sedan lägga i och slå med en järnklump (vet ej vad den heter) med handtag så att det trycks ihop. Denna järnklump doppas i hink med vatten för att asfalten ej ska fastna på den. Det funkar med det syns ju att det är lappat.
 
Martin_L skrev:
Jo, det är som Donald säger att man kan köpa kallasfalt på burk och trycka i. Lite makadam i botten sedan lägga i och slå med en järnklump (vet ej vad den heter) med handtag så att det trycks ihop. Denna järnklump doppas i hink med vatten för att asfalten ej ska fastna på den. Det funkar med det syns ju att det är lappat.
Låter kanon. Lappat visar bara karaktär, precis som ärren på en annan. Återkommer med bilder på detta senare. (Dvs när jag lagat färdigt taket.)

Mvh Calle
 
Aha, det blev icopal kallasfalt på Bauhaus. Två burkar a 10 kg till en knapp kvadratmeter. Sanslöst dyrt på 320 spänn styck. Nu har det stelnat och ser ganska bra ut. Får se om ett år eller så. Tack skall ni ha.
 
T
Martin_L skrev:
Jo, det är som Donald säger att man kan köpa kallasfalt på burk och trycka i. Lite makadam i botten sedan lägga i och slå med en järnklump (vet ej vad den heter) med handtag så att det trycks ihop. Denna järnklump doppas i hink med vatten för att asfalten ej ska fastna på den. Det funkar med det syns ju att det är lappat.
Jungfru heter den.

Diesel funkar bättre än vatten.
 
Senaste nytt är att min kära mor vred hjulen på sin bil på lappningen och vred upp den. Såklart inte hennes fel, men det höll alltså inte för detta. Kankse för tidigt att döma ut det, men en padda hade varit bra att mangla på det. Som vält körde jag bilen över några gånger, vilket komprimerade rätt bra.
 
Kylan nu på vintern gjorde lagningen hård. Verkar hålla.
 
  • Gilla
birgers och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.