Säljare från LB hus kommer hem imorgon för att diskutera... har verkligen försökt komma på allt som vi vill ta upp men glömmer säkert av något.. är det någon som har något sista minuten tips?

Soliga hälsningar från vackra Xlän ;D
 
Hej såg att Ni funderar på Pärlugglan! Då kan du passa på att fråga åt mig med ;)

Vad kostar en takkupa på ovanplan

Vad kostar det att få badrumsgolvet uppe klinkrat (ej standard på golvet)

Vad kostar det att få uterumsdelen gjuten

Vad kostar det att välja annan färg på takpannorna

Vad kostar det att få målat?

Och glöm inte vad kostar det att tilläggsisolera i inneväggarna!

Vi hoppas ju på kunna bygga en Pärluggla själv till nästa vår!

/SL
 
Hej!
Lite kortfattat vad ni kan kolla upp:

Hur ser avtalet ut som ni ev kommer skriva på?
Leveranstider på hus?
Har LB hus ngt samarbete med bank dvs möjlighet till bra lånevillkor?
Kvalitetsansvarig?
Isolering?
Byggtid semester?
Öppningsbara fönster?
Uppvärmning?
Försäkring under byggtiden?
Vad kostar det att ändra om man vill det?
Fasadens utformning?
Vattenutkastare?
Vad ingår när det gäller målning? (invändigt kontra utvändigt?)
Möjligheter till förvaring i ev vind? Vindslucka var?
Väggtjocklek?
Hur omfattande är golvvärmen om sådan igår? Slingor för varje rum?
Grovplanering vad ingår?
Finplanering?
Hur mycket fyllnadsmassor?
Isolering under platta hur mycket?
mm

Det finns hur mycket som helst, men troligtvis har du väl fått en leveransdekaration. Det kan vara bra att lusläsa denna innan du träffar hussäljaren.


 
TACK så jättemycket för råden!! ;D

Saralynn.. har redan diskuterat takkupa med LBhus.. det går inte att att få via dem på ugglan serien.. dock kan man få till takfönster men då får man vackert sätta dit dem själv.. De går inte med på några ändringar i fasaden.. tyvärr... Enl försäljaren så beror det på att dessa delar redan står färdiga någonstans.. och då går det inte att ändra i dem.

Takpannorna har jag dock med i min egen lista så jag lägger ut svaren jag fått på det sen!! Har mina ideer om färger och hoppas att det går att lösa :)

Tack igen för svaren!! Ska skriva ut dem nu och ha dem på bordet åt maken när han kommer hem från jobbet snart.. så har han nåt att göra inatt... ;)

 
Pratade med försäljaren läääänge idag! Det jag kan svara på direkt är att det finns fyra färger på teglet som ingår i standardpriset de är: röd, tegelröd, svart och antik. Vet inte vad det kostar att uppgradera till annan färg eftersom jag nöjde mig med svart :). Takfönster ingår i pärlugglan i allrum uppe och badrum uppe. Kakel och klinkers frågade jag inte om eftersom vi tänker ta nästan nyckelfärdigt och då gör de bitarna själv.

Ha en kanonbra vårdag!! ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.