När man klickar på en bild kommer ju den upp som ngn form av popup med svart runt. Men i vissa lägen lägger sig annonser överst, och de ligger då framför krysset man stänger ned popupen med. Jag kan alltså inte stänga bilden och komma tillbaka till forumet om jag inte trixar jätte mycket med resize av fönstret tills krysset syns igen. Detta har jag främst upplevt med Citibanks annaons
 
Fick också upp en annons idag som la sig över krysset. Det går dock att stänga ner bilden genom att klicka på en "tom" yta utanför bilden.
 
Mikael_L
Se där...
Nu tänkte jag rapportera att citibanks annons lägger sig ovanpå krysset, och då får jag se att andra redan uppmärksammat och rapporterat fenomenet. :)

Jag kör Firefox v 2.0.0.9
 
Kan ni visa länken till en bild där fenometet uppträder? Det är alltså våra annonser som lägger sig över?
 
:eek: Märkligt, men jag ser inte en enda annons. Å de tackar jag för. :D
 
Redigerat:
Funkar här, men citibankannonsen är envis, min flashblocker tar den inte av någon anledning-
 
Nu ser jag krysset igen.
 
Mikael_L
Nu upptäckte jag att jag stänger bilder med scroll-hjulet med, så då är det antagligen inga problem att stänga även om en annons ligger över krysset.
Ska testa nästa gång det händer.
 
Har samma problem nu med bilden i inlägg #19 i tråden som finns länk till ovan
 
Vilka annonser? ;)
 
myrstack skrev:
Har samma problem nu med bilden i inlägg #19 i tråden som finns länk till ovan
Vill bara berätta att problemet med att det inte gick att stänga bilder är åtgärdat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.