Hej !
Har någon en aning om vad det kan kosta att riva ett teglat garage med betongplatta på ca 60-65m2. Ev kanske man kan sälja teglet (Rödbrunt från 70 talet)
Mvh
 
Vi fick en offert (som vi inte accepterade) på rivning av en byggnad som inrymmer ett garage+1rum av mexitegel 48 kvm, plus en betongtrappa för 100 000 kr.
 
Man kan ju sätta in en annons på tex blocket om "byggmaterial skänkes mot avhämtning". Har man tur kan man få napp och få åtminstonde en del rivet och bortforslat utan kostnad.
 
Själv är bästa dräng skulle jag vilja påstå. Det är inte speciellt svårt att slå ner ett garage. Det finns ju liksom inget att vara rädd om...

Vill du riva snyggt och miljöriktigt så tar du ner huset bit för bit och kör till tippen med det som sorteras bort som deponi/kablar/järn.

Teglet är inte miljöfarligt och behöver du fyllmassor är det bara att dumpa teglet som sådant. Annars tippen och grovavfall.

Vill du inte göra själva rivningen finns det väl alltid en grävmaskinist som jobbar lördagar...Samt maskinistens kompis som har en lastbil.

100.000 som Marlenes offert var på är nog inget konstigt med. Betänk att en vanlig rivning av ett hus på 70-80 kvm platta lätt drar iväg både 2 och 300 k. Inte undra på att det ständigt finns en massa gratishus/sommarstugor/lador osv på Blocket. Det ÄR dyrt med rivning.

För 100.000 skattade pengar kan du vara hemma i en vecka och jobba med rivningen utan problem
 
Cheesus:
"För 100.000 skattade pengar kan du vara hemma i en vecka och jobba med rivningen utan problem"

Om det räcker med en vecka för dig att få ihop 100 000 skattade kronor så behöver du nog inte bekymra dig så mycket över något som har med pengar att göra :)
 
per_nordlund skrev:
Cheesus:
"För 100.000 skattade pengar kan du vara hemma i en vecka och jobba med rivningen utan problem"

Om det räcker med en vecka för dig att få ihop 100 000 skattade kronor så behöver du nog inte bekymra dig så mycket över något som har med pengar att göra :)
Jajajaja...nu ska vi inte vara sådana...Såg nu själv hur dumt det såg ut. Får nog lägga på ett par dagar eller så!
 
Mikael_L
Tja, jag kan vara hemma i över ett halvår... Så nog blir det gott om tid att riva ...

Men en betongplatta är kanske inte det lättaste att ge sig på .. eller ..?

Men har man rivit allt annat, så borde man väl kunna hitta någon som har grävmaskin med en sån där betongspräckare, som slår sönder betongen.
Han kan inte ta mer än 1000:- /timme inkl moms, och borde slå sönder och lyfta upp betongen på en lastbil väldigt snabbt, tror inte det kan ta mer än en dag iaf.
Sen några tusenlappar till för lastbilen och deponin.

Mina 5 öre, inte för att jag vet, men ..;)

edit:
Antagligen svårt att få loss teglet helt, för försäljning...
Det går bra om det är murat med kalkbruk, men ofta är det betydligt starkare bruk som använts.
Men försök sälja fönster, dörrar, portar, takplåt och ev inventarier.
 
Redigerat:
När mitt stengarage, på ~24m2, revs så fick jag hjälp av en grävare som hade både lite tid över efter arbetstid. Och tur som man kan ha ibland så råkade han ha en kompis med lastbil som kom förbi. :)
På 7h var garaget rivet, sorterat (trä, sten och plåt) i 3 prydliga högar. Takstolar och de andra träbitarna sågade jag själv itu och körde på tippen.
Gråsuggorna och plattan lastade han i containrar (då jag inte vart av med dom på annat sätt).
 
FredrikR skrev:
När mitt stengarage, på ~24m2, revs så fick jag hjälp av en grävare som hade både lite tid över efter arbetstid. Och tur som man kan ha ibland så råkade han ha en kompis med lastbil som kom förbi. :)
På 7h var garaget rivet, sorterat (trä, sten och plåt) i 3 prydliga högar. Takstolar och de andra träbitarna sågade jag själv itu och körde på tippen.
Gråsuggorna och plattan lastade han i containrar (då jag inte vart av med dom på annat sätt).
Inte för att jag har med saken att göra.... men förhoppningsvis så hade du även tur med fakturan som skrevs i snö?
Sådana fakturor brukar vara bäst....
 
Mycket riktigt så skrevs den i snö, som tydligen redan töat bort..?! ;)

Men visst, det gäller ju att hitta 'någon som har tid och lust' att hjälpa till efter kl 16.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.